even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
wim62
Moderator
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door wim62 » 22 nov 2017, 17:47

Hoi ik ben Wim uit Arnhem .
Sinds kort hebt ik een Anet A6 3d printer .
Het was een zelf in elkaar te zetten parket , was voor mij niet moeilijk .
Wat mijn ogen zien maken mijn handen .
Maar na twee weken vol tevredenheid te gebruikt te hebben gemaakt van deze 3d printer is de Tube heat break avec PFTE M6 X 30 afgebroken na het aandraaien van de borgmoer .
Nu hebt ik via Ebay een paar nieuwe besteld .
Mijn vraag nu is , hoever moet deze uitsteken onder het verwarmings- element ten opzichten van het printbed ?

gr Wim

kaphaak
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door kaphaak » 22 nov 2017, 19:19

Hoi Wim.

Hartelijk welkom op het forum, ook ik kom uit Arnhem maar helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Echter op het forum zijn ook een aantal Anet gebruikers die je er mogelijk iets over kunnen zeggen. Veel plezier in elk geval op het forum en met het 3D printen.

Groet Ronald.

P.s. zelf moet ik nog wel wat weken wachten voor mijn defect printer uit reparatie terug zal zijn denk ik.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 24 nov 2017, 09:55

Hee WIm,

welkom op het 3D print forum! (en in de wereld van 3D printen;)

Zelf ben ik helaas ook niet bekend met de Anet, maar heb ik wel een Geeetech prusa staan, en lijken al die pakketen redelijk op elkaar, zeker kwa extruder hardware;)

Ik weet niet precies welke afstand je hiermee bedoelt, (tenzij dit bij de anet anders is) schroef je de heater PTFE tube in het heater blok, en schroef je in het heater blok weer een nozzle.
Bedoel je hoe ver de de heater tube in het heat blok schroeft? of hoe ver je hem in de bovenkant schroeft?
In het heater blok moet je hem zo ver schroeven dat hij tegen een rand aankomt, of dat hij tegen de nozzle aankomt. hierdoor zit er geen ruimte tussen de heater tube en de nozzle (anders blijft hier filament tussen hangen) Indien je bedoelt hoe ver je de heater tube aan de bovenkant erinschroeft maakt dit niet heel veel uit, doordat je de eindschakelaar van je Z-hoogte steld op de huidige nozzle hoogte, kan deze zonder problemen iets hoger of lager zitten.

Hopelijk helpt dit je een beetje, maar ik hoor het graag als het op een Anet anders zit of als ik de vraag verkeerd geintrepeteerd heb;)

Groetjes, Ewoud
http://www.goedkope3dfilamenten.nl

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 26 nov 2017, 19:17

Hallo Wim,

Welkom ook op het forum.
Ik begreep de vraag ook niet helemaal goed!
Misschien foto?

VrGr Rob.

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 26 nov 2017, 20:53

[quote="3drob"]Hallo Wim,

Welkom ook op het forum.
Ik begreep de vraag ook niet helemaal goed!
Misschien foto?

VrGr Rob.[/quote

Bij deze .
Wat is de maat tussen de twee pijltjes ?

https://s6.postimg.org/b18vclttd/extruder_A6_1.jpg

gr Wim

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 27 nov 2017, 22:17

Hallo Wim,

Daar is denk ik geen vaste maat voor!
Ik zal Westcoastam even wakker schudden(bellen) die heeft dacht ik dezelfde.
(zal ff kijken of ik hem hiernaartoe kan slepen even geduld A.U.B.)

VrGr Rob.
ik hoop dat hij vandaag even reageert!

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 28 nov 2017, 19:41

Nou ik heb even gekeken , maar de printerkop v/d A6 is anders als van de A8 , de A6 heeft 2 naast elkaar liggende X assen , Bij de A8 is dat anders hier liggen ze boven elkaar , verder lijkt deze printer optisch op de Anet A8, maar de houder v/d extruder/hotend motor is anders , ik heb gekeken bij de A8 maar de maat die jij beschrijft is iets meer als 9 mm., het holle doorvoer pijpje loopt door het blokje naar de aandrijfwieltje v/h filament en zit vlak gemonteerd gelijk met bovenkant blokje,(steekt niet uit naar boven ) maar nogmaals dit is een A8 en geen A6 , ik kan me voorstellen dat je de borgmoer te strak aangedraaid hebt , het is maar een fragiel pijpje zeker omdat ie hol is zal deze snel breken .

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 29 nov 2017, 09:14

.
(blijft moeilijk!)
9MM?...Klopt dat wel?
Dat is niet tussen het blokje en de extruder steun toch?
Alleen het heaterblock is al ongeveer 10…11MM.
https://www.google.nl/search?q=heaterbl ... 949#imgrc=_
En dan krijg je dat moertje en daarna het heatbreak gedeelte.
(ruimte van af heaterblock naar dat moertje) moertje is iets minder dan 5MM.
Dus laten we zeggen 10,5MM voor H.B. moertje 4,9MM de loze ruimte zeg 5MM.(misschien 3MM?)
Ik kom op 20,4MM afgerond 20MM of als het 3MM is, dan zou het
Zou dat de afstand kunnen zijn? 18,4MM zijn.
maar zat ik mij te bedenken, als je met 18MM begint en dan de boel eens opstart?
dan kun je zien als je de printer start of dat goed gaat, er bij blijven dus.
als de printer dan in de lucht print weet je genoeg.
wel op letten dat de nozzle niet in het heatbed prikt! bij de schakelaar blijven dus!

Heel veel succes!
Rob.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 29 nov 2017, 23:11

Je hebt gelijk Rob , ik had de maat vanaf de bovenkant gemeten , 9 mm.+ dikte extruderblokje moet het zijn .

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 01 dec 2017, 12:49

Heej beide,

Afgezien dat hier vanuit de fabriek ongetwijfeld een vaste maat voor staat om hem standaard mee te leveren,
Niet veel uitmaakt hoe lang dit is.

Voor het printen en afstand ten opzichte van het printbed is dit simpelweg eruit te calibreren met de z-limit switch.
Zorg ervoor dat het smelttraject zo kort mogelijk is (dit wordt algemeen als goed beschouwd) , maar geen holle ruimtes tussen de nozzle en het buisje, of uitsteken aan de bovenkant.

Omdat ik denk dat er weinig mis mee kan gaan (hooguit een beetje plastic dat ergens tussenuit loopt wat ook wel weer weg te halen) zou ik het gewoon in elkaar zetten zoals jou het goed oogt, en vanuit daar verder kijken;)
Het blijft immers ook het leuke aan de printer om ermee te testen/expirimenteren en zelf erachter te komen hoeveel invloed dit kan hebben.

met vriendelijke groeten,
Ewoud
http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Plaats reactie