Even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Rlph
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door Rlph » 10 okt 2017, 16:01

even voorstellen

Mijn naam is Ralph 39 jaar oud
Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in 3d printers. Maar heb geen idee welke printer ik moet aanschaffen

Ik hoop hier wat meer duidelijkheid voor mezelf te krijgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kaphaak
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door kaphaak » 10 okt 2017, 16:32

Hoi Ralph.

Welkom hier. Ik ben zelf ook een beginner en heb me voor dat ik een keuze gemaakt heb eerst een jaar of drie op het internet en op youtube rondgekeken voor ik de keuze maakt. Mijn grootste probleem was, wegen de kosten van een printer op tegen wat ik ermee ga doen. Ik keek toen nog naar printers van tussen de 600 en 1000 euro. Op enig moment kwam ik mijn huidige printer tegen, een Renkforce RF100 die bij Conrad 300 euri kost en toen dacht ik voor die prijs kan ik er geen buil aan vallen. Ik had het duidelijk eerder moeten doen want het bleek voor mij echt een nieuwe hobby. Ik heb hem nu twee maanden en ik weet nu ook dat ik feitelijk de verkeerde keuze heb gemaakt :oops:

Het blijkt nu namelijk dat voor veel dingen die ik doe het printoppervlak van mijn Renkforce veel te klein is, deze kan slechts 100x100x100 mm printen en daar zit ik regelmatig boven. Dat houdt in dat ik nu al weet dat er medio volgend jaar een nieuwe printer bij gaat komen een Tevo Tornado of een Creality CR10 of misschien zelfs wel een Prusa i3 MK3. Die keuze maak ik op het moment dat ik er klaar voor ben en kijk dan wat er goed en betaalbaar op de markt is.

Vragen die je jezelf moet gaan stellen als je een printer wilt gaan kopen zijn bijvoorbeeld:
Wat ben ik bereid uit te geven.
Waarmee wil ik gaan printen, PLA, ABS of PETG of nog andere zaken. (ABS heeft bijvoorbeeld een heated bed nodig)
Hoe groot moet mijn printoppervlak zijn, dus wat ga ik printen.