Beginnende Renkforce Rf100 gebruiker

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
kaphaak
Contacteer:

Beginnende Renkforce Rf100 gebruiker

Bericht door kaphaak » 18 sep 2017, 22:36

Hallo allemaal.

Eerst maar eens even mezelf voorstellen. Mijn naam is Ronald, kom uit Arnhem en ben in totaal drie jaar bezig geweest om mezelf te overtuigen dat 3D printen wat voor me is :). Wat me tegen hield was de verhouding wat ga ik printen versus de prijs. In die drie jaar heb ik heel veel topics gelezen en YouTube filmpjes bekeken waardoor ik goed beslagen te ijs een ruime maand geleden in de 3D print wereld ben binnen gestapt.

Ik heb voor de start een goedkope printer gekocht een Renkforce RF100. Ik had het dus al drie jaar geleden moeten doen, ik heb er in één maand 1 kilo filament (PLA) doorheen gejast en in totaal, ja, ik hou het bij, 65 gelukte prints gemaakt. Het aantal mislukte prints hou ik maar even in het midden :oops:

De 65 gelukte prints waren een mix van nuttige zaken, zoals voor ons bedrijf in verhuur van popcorn en dergelijke, en onnuttige zaken maar ook allerlei zaken die voor het finetunen dienen. Kortom ik ben erg aktief en vermaak me kostelijk en het gaat me redelijk goed af, al zal ik zo wel elders op dit forum even een vraagje stellen.

Ik ben overigens 57 jaar en van beroep GPS trainer, ofwel ik geef les over recreatieve GPS apparatuur. Ik hoop hier ook van jullie weer veel te leren en wie weet jullie nog wat van mij :roll: .

Groet Ronald.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Re: Beginnende Renkforce Rf100 gebruiker

Bericht door Gdk3dfilamenten » 19 sep 2017, 16:00

Hee Ronald,

Welkom op het forum,

Grappig te zien dat je naar zeer degelijk onderzoek toch uiteindelijk besloten hebt de stap te maken,
Ik denk dat het zeker de juiste is geweest;)

Hmm, een kg in 1 maand, momenteel staat mijn record op 1kg voor 1 print van 16 uur :)

Mocht je ooit nog vragen hebben over het printen horen we het allemaal graag;)

en ik neem aan als mensen een vraagje over GPS hebben, wellicht in combo met 3D printen, dat ze bij jou aan het juiste adres zijn:)

Groetjes,

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 19 sep 2017, 17:52

Net afgeronde print van zelf ontworpen vaas. Afbeelding

Groet Ronald

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 19 sep 2017, 20:57