Nieuw! Het "Stel jezelf voor forum"

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Nieuw! Het "Stel jezelf voor forum"

Bericht door Admin » 30 mei 2015, 17:54

Beste leden,

Er zijn al een aantal topics geopend van leden die zich voorstellen. Erg nuttig omdat het meteen een goed beeld geeft van je ervaring en met welke printer je werkt. Omdat het niet alleen nuttig maar vooral leuk is om beter kennis te maken met alle leden is er een nieuw subforum geopend. Het grote "Stel jezelf voor" forum.

Link: http://www.3dprintforum.nl/viewforum.php?f=60

Ook al ben je al enige tijd lid van het 3DprintForum, maak gerust een topic aan waarin je jezelf voorstelt. Het is voor de andere leden leuk om te lezen waar je vandaan komt, wat je van beroep bent en met welke printer je werkt. Om je op weg te helpen vind je hieronder een vragenlijst die je als voorbeeld kan gebruiken voor je topic.

- Waar kom je vandaan?
- Wat is je beroep?
- Ben je in het bezit van een 3D printer? (Welke?)
- Met welk materiaal print je meestal?
- Wat staat er op je verlanglijstje mbt 3D printen?
- Wat denk je dat 3D printen de komende tien jaar zal veranderen?
- Wat vind je tot nu toe het meest indrukwekkende wat is bereikt met 3D printen?
- Maak je zelf ontwerpen in 3D?
- Welke programma's gebruik je allemaal?
- Bezoek je evenementen of ben je eerder op een evenement geweest?

- Wil je zelf nog iets toevoegen?

jeex
Contacteer:

Re: Nieuw! Het "Stel jezelf voor forum"

Bericht door jeex » 31 mei 2015, 00:36

Laat ik dan het spits afbijten.

Jeex, regio Groningen, digitaal- en boekuitgever, mediaconcept ontwikkelaar en als zodanig sinds 1995 als ondernemer bezig. Nu voor het eerst ook speluitgever, en dan ook nog van een abstract bordspel. Een bizar spel dat net zo archaïsch is als futuristisch.

Dus bezig met prototyping en zo anderhalve week geleden in de 3d-printwereld gesprongen. Ultimaker2 gekocht en met 123D Design de eerste ontwerpen gemaakt. Stenen en bord. Nu wordt dit nog met de grijze rol PLA geprint die bij het ding zat. Komende week testen met bamboe, hout en ABS filament. De proto moet zo strak worden dat deze als demo-model kan werken.

De software die ik gebruik is 123D Design en Cura. Ik ben er niet op uit om leuke fröbels te maken, 3d-printen is bijzaak, maar wel een bijzonder leuke. Rete veel lol hiermee.

Hier zie je een voorproefje van het bord.

Kortom: ik vermaak me kostelijk, heb dankzij wat fora hier en daar en dankzij enkele experimenten al heel veel geleerd, en dat zal nog wel even doorgaan.

Tot later.

Joran
Contacteer:

Re: Nieuw! Het "Stel jezelf voor forum"

Bericht door Joran » 19 mar 2016, 08:26

Hallo

Ik ben Joran en ben veel bezig met 3D printen. De hoofdreden dat ik meedoe aan een forum is om nieuwe dingen te leren van andere mensen en om mijn livestream account te promoten. Ik werk met een gemodificeerde versie van de Prusa I2. De software die ik hiervoor gebruik is Cura. Eerst gebruikte ik Cli3r en Pronterface maar daar ben ik van afgestapt. De ontwerpen worden getekend in Inventor en Cinema 4D. De printer werkt met PLA van 3mm en mijn printkop is 0.35mm.
Ik doe regelmatig livestreams op twitch, mijn kanaal naam is OEI3D. Dus voor de geïnteresseerde, kom gerust eens een kijkje nemen (taal is in Engels). Deze livestreams worden bijna elke week samengevoegd in een leuk filmpje dat op youtube te vinden is, de kanaal naam is ook OEI3D.
Wat extra info over mezelf: Ik ben 20 jaar en studeer elektromechanica in Antwerpen.

Tot later!

Plaats reactie