Blueznl (Dremel 3D20)

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
blueznl
Contacteer:

Blueznl (Dremel 3D20)

Bericht door blueznl » 10 feb 2019, 17:40

Oude lul, in de vijftig, vader van twee kids, diverse hobbies, complete geek. Da's het wel in een nutshell ;)

(Beetje) verstand van: programmeren, home theather, homematic domotica, electronica. Lees en kijk teveel SD, luister teveel muziek.

Ca. anderhalf jaar geleden kocht ik in een opwelling een Dremel 3D20 bij de Praxis (moet het bonnetje even zoeken, maar het was de enige, en de prijs was apelaag dus ik dacht: whatever).

Doel: soms is het gewoon handig om iets te kunnen printen zonder dat ik hoef te zagen, voren, vijlen enzovoorts.

Het ding heeft de hele tijd op de plank gestaan (verbouwing en andere zaken) en gisteravond heb ik het maar eens aan de praat gemaakt.

Werkt ook nog :lol:

Ik weet dat het niet de beste printer is, maar hij doet het (nog). Heb wel rond gekeken of ik tzt. iets anders zal zoeken, maar eerst maar eens kijken wat ik hier allemaal mee kan. (Veel printers zijn erg groot, en zoveel ruimte en tijd heb ik nou ook weer niet.)

Absolute beginner dus, maar heb met de volgende zooi al gespeeld:

- proefprintje gemaakt van meegeleverde modellen (werkte)
- firmware van de machine geupdate (drama, dat, maar is gelukt)
- SketchUp Make 2017 - modelletje in gemaakt, geexporteerd naar STL
- STL model bekeken in 3D Tool Viewer (leek in orde)
- gcode gegenereerd met Dremel Digislicer (custom versie van Cura)
- gegenereerde gcode gecheckt met Ultimate Cura (zag er goed uit)
- code op de SD kaart (heb nog geen software welke rechtstreeks met de printer praat)
- en model geprint op de Dremel 3D20

Volgende stap: eens rommelen met FreeCad en TinkerCad.

En een fatsoenlijke bron voor filament zoeken. (Iemand ervaring met 123inkt's filament? Hun printer cartridges hebben het altijd geweldig gedaan hier.)
You have two options: psychotherapy, or Ninelizards' blog

hardy
Contacteer:

Re: Blueznl (Dremel 3D20)

Bericht door hardy » 10 feb 2019, 18:52

Welkom hier !!
Ik gebruik het Jupiter PLA filament van 123 3d al een tijdje (wit en zwart), werkt goed, ik heb natuurlijk geen echt vergelijk, voorheen één rol Esun pla+ gebruikt, maar ik zie niet echt verschil, instellingen zullen meer van invloed zijn dan het materiall zelf denk ik.
Wanneer je toch nog aan het zoeken bent voor een cad programma voor 3d, dan zou ik gewoon voor fusion 360 gaan, is voor de hobbyist vrij te gebruiken, ik ben zelf ook ooit begonnen met freecad, lukte ook wel, maar fusion is toch wel beter te begrijpen en heeft nog meer mogelijkheden met hele goede onilne tutorials, vooral Lars Christensen legt erg mooi uit op youtube.

Hardy

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 11 feb 2019, 08:46

Ja ook hallo en welkom op het forum!
:idea: :arrow: En ik vraag altijd,……..Welke omgeving?

Groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

blueznl
Contacteer:

Bericht door blueznl » 16 feb 2019, 12:53

Ook regio Rotterdam :-)
You have two options: psychotherapy, or Ninelizards' blog

Plaats reactie