hallo

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
henkie
Contacteer:

hallo

Bericht door henkie » 06 dec 2018, 12:21

hallo
Ik ben Henk, 60 jaar en woon in Leeuwarden.
Afgelopen mei heb ik een Tevo Tornado vanuit China gekocht, geen problemen ondervonden, binnen 2 weken had ik hem in huis.
Ik ben (was) een volledige noob in 3d printen en kwam er al heel snel achter dat het niet allemaal zo makkelijk is als dat het word voorgesteld. Met name omdat de Chinese service 0 komma 0 is was ik al snel afhankelijk van Engelstalig hulp en zo. Dat ging dus niet werken.
Ook bleek als nel dat beschikbare gratis software (designspark, tinkercad etc) niet kon wat ik wil. Dus nu worstel ik mijzelf door uren instructie films over fusion 360 en daar komt nu ook nog eens bij dat ik het nodig vind om mijzelf de g-code aan te leren. En in principe ontkom je daar ook niet aan denk ik.

Nu na een half jaartje met het spul om te worstelen heb ik besloten om zelf van niets uit een 3d printer te bouwen om de materie goed onder de knie te krijgen.

Henk

kaphaak
Contacteer:

Re: hallo

Bericht door kaphaak » 06 dec 2018, 12:27

Hoi Henk.

Hartelijk welkom hier op dit 3d printforum, Fries spreken ze hier niet maar voor velen. gelukkig, ook geen Engels dus ik wens je veel leerzaamheid hier en heel veel plezier op dit forum.

Grt Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Venturi
Contacteer:

Bericht door Venturi » 06 dec 2018, 13:44

Welkom Henk,

Heerenveener hier. It kin dêrom wêze yn it Frysk. ;)

Afrader... leer geen G-code... :roll: het lezen van machinetaal is menselijk niet mogelijk. Gebruik een programma zoals bijv. Slicer om je 3d modellen vanuit Fusion voor je om te zetten in Gcode.

In ieder geval heel veel succes met het project.

Toevoeging:
Zie Kaphaaks video training over Slicer
Aflevering 1; https://www.youtube.com/watch?v=QEqZ_WW9MwQ
Er zijn in totaal 9 afleveringen van...
  • Prusa I3 zelfbouw MK2
  • Solidworks fanatic

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 06 dec 2018, 20:12

Hallo Henk, en welkom! :thumbsup:

:idea: :arrow: HMMmmm, Heb jij je ooit voorgesteld Venturi?
Of mis ik iets?

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 06 dec 2018, 20:54

Welkom Henk !

Ga je indedaad niet meer bezighouden met G-code, wordt allemaal voor je gedaan, ik ben er in het verleden met mijn cnc frees ook wel eens mee bezig geweest, omdat ik toen ook dacht dat ik dat moest kunnen, lukte ook wel, maar was daarmee al erg veel werk voor hele eenvoudige uitsneden (klein stukje code).
Het is natuurlijk wel eens leuk om te kijken hoe het werkt, dan kun je ook eens iets opsporen in de code als er ergens een onverklaarbare fout optreed.

Hardy

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 06 dec 2018, 23:04

Welkom Henk op dit forum. Ik ben dan geen echte fries, maar ik klepper wel elke dag naar Leeuwarden toe voor mijn werk, dus er is enige afiniteit :)
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12
https://3dwensshop.nl/

Plaats reactie