Even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Hans
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door Hans » 03 nov 2018, 11:31

Hallo allemaal,
Mijn naam is Hans en ik heb mij twee weken terug op dit forum aangemeld maar had nu pas de tijd om mij even voor te stellen.

Ik ben in het bezit van een Ultimaker 2 clone, die ik zelf met behulp van een aantal collegas gemaakt heb.
(ben instrumentmaker en èèn van mijn hobbys is electronica)
Ik heb al een paar kleine leuke dingetjes geprint maar wil wel wat meer maken, weet nog niet wat maar dat komt t.z.t.wel
In verband met werkzaamheden kwam het er het afgelopen jaar niet zo van om te gaan hobbyen dus..... ben er een beetje uit.
Mijn oudste zoon kwam enige tijd geleden langs met het bericht dat hij een laserprinter had gekocht en daar heel enthousiast mee bezig is.
Dit wakkerde het vlammetje weer aan om toch wat meer tijd te besteden aan mijn 3D printer.
Ik hoop hier veel op te steken.
Bijgevoegd een foto van mijn 3D printer.

Vriendelijke groeten,
Hans

Afbeelding

3drob
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door 3drob » 03 nov 2018, 15:52

Hallo Hans,

Welkom op het forum!
De printer in kombinatie met elektronica RC enz is heel goed te doen.
Is gewoon leuk!
Hij ziet er netjes uit Hans, petje af.
MAAR,…. Zie ik het nu goed? Er zitten al 3D geprinte onderdeeltjes op?
Dus met andere woorden… moet er een 3D printer al voor gebruikt zijn?

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 03 nov 2018, 16:03

Welkom, inderdaad mooi afgewerkt en goed gemaakt.
Waarom dit ontwerp gekozen ? Dus plateau laten zakken en alleen zijdelings ondersteund.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 03 nov 2018, 18:05

Hoi Hans.

Welkom op dit gezellige forum hier en zonder Anet Ax nog wel :). Veel leerzaamheid en plezier hier toegewenst. Gewoon veel tijd aan besteden dan wordt het vanzelf iets.

Grt Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Hans
Contacteer:

Bericht door Hans » 10 nov 2018, 15:01

3Dwim schreef:
03 nov 2018, 16:03
Welkom, inderdaad mooi afgewerkt en goed gemaakt.
Waarom dit ontwerp gekozen ? Dus plateau laten zakken en alleen zijdelings ondersteund.
Hoi allemaal bedankt voor het reageren,

3Dwim,
Ja goeie vraag,
Wel het verhaal is dat mijn jongste zoon grafisch ontwerper van zijn vak is en het al enige tijd had over een "3 D-printer"
Ik bergreep er geen barst van hoe dat in elkaar stak...totdat een collega twee jaar geleden aan mij vroeg of ik hem wilde helpen met het maken van een 3D printer.
Wat ik al vertelde ik ben instrumentmaker en ben aardig thuis in de electronica dus dacht ...dat moet lukken.
Hij was al in het bezit van een 3d printer van een ander type maar wilde deze Ultimaker 2 clone maken , op een dag nam hij de zelf geprinte onderdelen mee en mijn mond viel open van de mogelijkheden (vandaar de geprinte onderdelen op mijn printer) ....mijn interesse was geboren!!!
Ik dacht als ik er nou zelf ook èèn maak kan mijn zoon er mee experimentern, dat is helaas tot op heden niet gebeurt!!
Mijn andere zoon heeft onlangs een 4k laser gekocht en wilt daar mee aan de slag.
Mijn 3D printer heb ik daardoor afgestoft en ben aan het knoeien ,knutselen en printen gegaan en heb al een aantal leuke kleine dingen gemaakt van Thingivers.
Ik heb mij aangemeld op deze site omdat ik interessante dingen las en hier met mijn eventuele vragen terecht kan.

Grt Hans.

Plaats reactie