Student werktuigbouwkunde

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
3Degelijk
Contacteer:

Student werktuigbouwkunde

Bericht door 3Degelijk » 15 okt 2018, 17:27

:D Beste lezers,

Mijn naam is Lucas, ik ben een 20 jarige student werktuigbouwkunde.
Tijdens mijn stageperiode heb ik veel ervaring opgedaan met 3D printen.
Na mijn stageperiode heb ik direct een eigen printer aangeschaft omdat het inmiddels een soort nieuwe hobby was geworden.
Het leek mij een goed idee om een klein bedrijfje te starten waarbij ik mijn 3D printer ter beschikking stel voor anderen.
Zodoende, ik heb een bedrijfje opgericht genaamd; 3Degelijk.

Ik zou het erg waarderen als jullie een kijkje zouden nemen op mijn website (www.3degelijk.nl).
Iedere vorm van feedback is welkom!

Groetjes,

Lucas :D :D :D

energydrank
Contacteer:

Re: Student werktuigbouwkunde

Bericht door energydrank » 15 okt 2018, 17:37

Hallo 3Degelijk,

Persoonlijk als ik zo op de site kom (als Student Applicatie en media ontwikkelaar, dus ook websites maken enzo) mis ik toch wel een beetje het persoonlijke vleugje aan de website.
Zet Bijvoorbeeld een leuk achtergrondje neer op de homepage.
maak nog een makkelijk te bereiken pagina waar je een beetje vertelt over jezelf en over het bedrijfje en hoe je hier bent gekomen, wat je plannen zijn en wat je nog allemaal wil gaan doen.
ook een pagina waar je een klein beetje uitlegt wat 3D Printen precies is en hoe het in zn werk gaat en wat Voorbeelden van hoe sterk bepaalde dingen zijn en hoe goed ze werken en wat je allemaal kan doen met 3D printers en de prints die eruit komen.

Ook zie ik bijvoorbeeld op de bestellen pagina staan "infill", nou snappen de meeste mensen wel wat dit betekent maar er zullen gegarandeert mensen zijn die dit niet snappen, deze kan je dan bijvoorbeeld linken naar de pagina waar jij uitlegt wat de termen betekenen.

Ook is de tekst zelf net iets te dun, al zou je het met 1 puntje dikker maken zou het een stukje makkelijker lezen zijn, alhoewel dit wel een mooie Moderne site verder is.
Conclusie:
Mooie site, voeg nog wel een klein beetje persoonlijkheid toe DMV een leuk achtergrondje en een beetje over jezelf te vertellen.
een pagina met wat Termen en een beetje uitleg wat het allemaal precies is en betekent en wat er allemaal mee gedaan kan worden.
maar verder is de website erg mooi

Groetjes,
energydrank
Slecht voor je gezondheid, en je portomonnee!

3Degelijk
Contacteer:

Bericht door 3Degelijk » 15 okt 2018, 17:42

Wauw, bedankt voor deze super feedback! Daar kan ik wat mee!
Erg fijn :D

Groetjes!
Lucas

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 15 okt 2018, 18:25

Beste Lucas.

Hartelijk welkom op dit leerzame forum, het is hier gezellig en je leert nog eens iets en dat is altijd mooi meegenomen want met 3D printen ben je nooit uitgeleerd.

Je website vindt ik persoonlijk in de eerste aanzet prima. Ik hou niet van sites waar teveel op staat maar er moet natuurlijk wel genoeg op staan zoals ook mijn voorganger al schreef. Wat ik echter wel een valkuil voor je bedrijf vindt is dat je op dit moment dus alleen PLA print, maar dat leg je in elk geval uit, maar dan ook nog alleen in zwart, wit en clear. Ik denk dat het allemaal wat weinig is en, ik heb zelf een bedrijf (niet in 3D printen hoor), het gevaar bestaat dat potentiele klanten op zo weinig mogelijkheden gelijk afhaken bij je firma. De kans dat ze dan nog terugkomen is erg klein.

Ik zou dus als ik jou was simpelweg alle kleuren van de regenboog (ofwel wat jou filament leverancier kan leveren) aanbieden.De meeste leveranciers kunnen binnen 24 uur leveren dus als iemand bijvoorbeeld wat geels besteld dan bestel je direct een rol zodat je kunt leveren. In dat geval staan in elk geval al die kleuren op je site. Ik heb zelf al vaak op die manier nieuwe producten in de markt gezet. We twijfelden of het zou werken en hebben gewoon het product op de site gezet. Zodra de eerste bestelling kwam hebben we de spullen simpelweg besteld. Klaarblijkelijk was er een markt.

Overigens zie ik bij binnenkomst op je site gelijk de term wij staan terwijl je hier zegt ik ben een onderneming gestart. Waarom niet gewoon op de site vertellen dat je een eenmanszaak hebt. Overigens zou ik ook, dat staat wel zo professioneel, en daar gaan je klanten naar kijken, data opnemen over je KvK nummer, je BTW nummer, je IBAN nummer zodat de klant ook weet dat je niet de Beun van om de hoek bent. Ik ga ervan uit dat je dat allemaal geregeld hebt want anders werk je dus gewoon zwart al mag je tot een bepaald bedrag in de hobby sfeer werken. Alleen zit je dan met facturen. (overigens ook daar zitten flinke regels aan v.w.b. wat er op moet staan) Maar goed ik wens je succes hier en met je bedrijf.

Met vriendelijke groet.

Ronald
Originele Prusa i3 MK3 kit

3Degelijk
Contacteer:

Bericht door 3Degelijk » 15 okt 2018, 19:25

Beste Ronald,

Bedankt voor je feedback!
Ik ga je tip over de verschillende kleuren zeker in acht nemen.
Overigens ben ik inderdaad aangemeld bij de KvK, deze nummers zijn onder aan de site (bij het contactformulier) terug te vinden.

Nogmaals,
Bedankt voor de feedback, zeker nuttig!

Groetjes,
Lucas

energydrank
Contacteer:

Bericht door energydrank » 15 okt 2018, 21:37

Goed dat je het nog over het Contact Formulier heb haha,

In het geval van je contact formulier zal ik een kleine verwijzing maken naar je contact Formulier.
Bijvoorbeeld "Neem zo snel mogelijk contact met ons op Door middel van het contact Formulier hier beneden" of iets in die richting.

Ook vindt ik het nu al vet om mijn feedback terug te zien in de site! Dat doe je erg goed.
Nog een puntje wat ik je wel direct kan geven is een achtergrondje, dit maakt de pagina net ietsje aantrekkelijker en wat persoonlijker, uiteraard wel met een 3D print thema (dit is wel een persoonlijke voorkeur dus als je het niet mooi vindt ook zeker niet doen) zoals bijvoorbeeld een paar lijntjes Gekleurde Filament mits je hiervan een goeie foto van kan vinden zonder copyright issues natuurlijk, of plaats een paar mooie foto's van een paar mooie prints erbij, dit oogt net wat mooier en laat ook direct zien wat voor een kwaliteit print de klant kan krijgen (ook dit is een Persoonlijke voorkeur)

Ook ben ik het zeker eens met Ronald over de verschillende Kleuren Filament, en laat dit ook zeker zien aan de klant,Dat maakt het allemaal heel veel aantrekkelijker en zo weet de klant ook direct wat voor kleurtjes er allemaal zijn, zo hoeft de klant minder werk te doen om eerst nog te gaan vragen "Goh, heeft u toevallig ook een mooi kleurtje paars? dat past helemaal in Ding X, die is namelijk ook helemaal paars!"

Heel veel geluk en vriendelijke groetjes,
Energydrank
Slecht voor je gezondheid, en je portomonnee!

3Degelijk
Contacteer:

Bericht door 3Degelijk » 15 okt 2018, 22:21

Beste Energydrank,

Alweer bedankt voor je ontzettend nuttige feedback.
Dit zijn nou echt concrete tips waar je wat mee kunt, heel fijn.

De witte achtergrond is een bewuste keuze geweest, persoonlijk vind ik dat lekker minimalistisch en ik vind het er strak uit zien (zoals je al zei, iedereen zijn eigen smaak). Ik ben het met je eens dat de site niet zo persoonlijk is. Het zou inderdaad leuk zijn om wat meer afbeeldingen te plaatsen, alleen lijkt het me niet handig om deze afbeeldingen zomaar willekeurig op de homepage te dumpen. Ik zit nog te denken hoe ik de homepage wat vriendelijker kan maken. Overigens heb ik wel een tabje toegevoegd met 'galerij', hier kunnen mensen de foto's zien die ik op mijn instagram pagina post.

Om toch duidelijk te maken dat ik meerdere kleuren kan printen, heb ik een paar gekleurde blokjes toegevoegd aan het kopje 'tarieven'. Ik weet nog niet zeker of ik hier tevreden mee ben maar voorlopig is het wat het is.

Vriendelijk bedankt voor je wijze adviezen. :)

Groetjes,

Lucas

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 16 okt 2018, 16:50

Hallo Lucas,

Ik heel even kort, welkom op het forum leuk die site zo!
Vraagje? Ik ben altijd nieuwsgierig naar de omgeving…..

Groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Degelijk
Contacteer:

Bericht door 3Degelijk » 17 okt 2018, 14:16

Hallo Rob,

Bedankt voor je compliment!
Ik kom uit Utrecht.

Groetjes,
Lucas :D