Laten we beginnen met voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
donderss2
Contacteer:

Laten we beginnen met voorstellen

Bericht door donderss2 » 07 jun 2020, 23:36

Beste forumleden,

Mijn naam is Ramon.
Ik woon in Nieuwegein en ik ben 44 jaar.
Ik heb al een geruime tijd een creality cr-10s in bezit. Heb wat kleine geprinte upgrades en wat geëxperimenteerd met het printbed. Het meest gebruik ik de printer om zelf ontworpen dingen uit te printen. Zo teken ik in Fusion 360 om vervolgens dit via cura en octoprint (wat op mijn raspberry pi 3b draait) uit te printen. Zelf ben ik elektromonteur en het 3d printen is puur hobby. Nu ben ik recentelijk met petg filament gaan printen en dat gaat redelijk tot nu toe. Helaas heb ik de fout gemaakt om mijn printer te willen aanpassen met automatische bed leveling. Nu doet mijn printer het niet meer. Dit heeft 2 redenen. De eerste is dat waarschijnlijk de sensor niet werkt. Deze sensor komt van 123-3d.nl.
Het is zo'n captieve sensor. Deze is speciaal voor creality 3d printers volgens mij. Ten tweede is dat de firmware is veranderd en ik het niet voormekaar krijg om het weer werkend te krijgen in de oude staat. Misschien is er iemand die mijn hierbij kan helpen. Heb nu de firmware van marlin van TH3d erop en wil graag de originele marlin erop maar het lukt mij gewoon niet.
Ik hoor graag of iemand dit onder de knie heeft en er meer verstand van heeft (en dat is al snel zo ik ben hier niet goed in).

Groetjes Ramon.

Verstuurd met Tapatalk

Laatst gewijzigd door donderss2 op 07 jun 2020, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Rob52
Contacteer:

Re: Laten we beginnen met voorstellen

Bericht door Rob52 » 08 jun 2020, 09:10

Probeer eens met Pronterface, Repetier of i.d. de volgende opdrachten te versturen:

M502 (Dit reset de Eeprom naar fabrieksinstellingen)
M500 (Dit slaat de waardes daadwerkelijk op in de Eeprom)

Alle eerdere instellingen zijn dan ook weg en je zult eventuele kalibraties opnieuw moeten uitvoeren
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

donderss2
Contacteer:

Bericht door donderss2 » 08 jun 2020, 09:40

Rob52 schreef:Probeer eens met Pronterface, Repetier of i.d. de volgende opdrachten te versturen:

M502 (Dit reset de Eeprom naar fabrieksinstellingen)
M500 (Dit slaat de waardes daadwerkelijk op in de Eeprom)

Alle eerdere instellingen zijn dan ook weg en je zult eventuele kalibraties opnieuw moeten uitvoeren
Dit kan ik proberen idd. Als ik weer kan printen is alles goed. Bedankt Rob52. Kan ik van de week misschien wel proberen. Ga ik zonder ezabl verder. Misschien later als ik een nieuwe ezabl krijg (liever geld terug) ooit weer proberen of ik het voor elkaar krijg.

Groet Ramon,

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 11 jun 2020, 16:15

En ook Hallo en Welkom Ramon!

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 11 jun 2020, 23:34

Welkom Ramon.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

donderss2
Contacteer:

Bericht door donderss2 » 30 jun 2020, 05:36

Update!

Het probleem blijft bestaan. De M502 heeft geen effect. Wil nieuwe firmware erop zetten maar krijg het nog niet voor elkaar. Wat de sensor betreft heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen maar dat heeft niet geholpen. Zelfde probleem. De printer herkent waarschijnlijk het signaal niet.
Helaas heb ik hier teweinig verstand van om het zelf te doen. Hopelijk kom ik eruit met behulp van het forum. De klantenservice van 123-3d kan mij ook niet verder helpen verwacht ik.

Groet Ramon,

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 jun 2020, 09:09

Als de firmware niet juist is aangepast dan zal de printer de sensor inderdaad niet herkennen. Dus dat is waar je het probleem moet zoeken. Over het installeren van Marlin in z'n algemeen zijn honderden video's van op YT. Maar dat geldt ook voor het installeren van een capacitieve sensor op een CR10. Zoek eens op install capacitive sensor to creality cr-10 en er komen er diverse voorbij. Je hoeft daarvoor niet meteen Marlin 2.x te installeren 1.1.9 voldoet ook en is makkelijker te installeren met Arduino IDE.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 30 jun 2020, 18:19

Welkom Ramon.
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Models
http://3dmodel.cbpro.digital

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

donderss2
Contacteer:

Bericht door donderss2 » 01 jul 2020, 00:58

Bedankt voor de verwelkomingen allemaal (of hoe je dat dan ook zegt/schrijft).

Het is me gelukt om de Th3d firmware erop te zetten alleen lijkt het nu erop dat een schone/kale versie van Marlin erop zetten me niet meer lukt. Ga het nog maar eens proberen denk ik. Hopelijk ga ik er binnenkort tijd voor hebben.

Is er misschien iemand op het forum die dit voor een schappelijke vergoeding wilt doen? Als uiterst redmiddel. Liefst omgeving Utrecht. Maar dat is geen pre. Altijd handig om te weten of er iemand in de buurt woont die je kan en wilt helpen.

Ik hoor het wel.

Groet Ramon,

Plaats reactie