gek idee, printer groter maken?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
René
Contacteer:

Re: gek idee, printer groter maken?

Bericht door René » 01 apr 2021, 12:23

@justmeigor

Als je gaat bouwen laat je dat dan wel hier zien?
Ook als het niet zo gaat als jij wil.
Heb gisteren naar nog meer video's van de door jou genoemde persoon zitten kijken,
één en al inspiratie en niet zeuren maar doen mentaliteit.
Geweldig niets is hem te gek en vooral groot groter grootst is zijn moto.
In ieder geval succes met het bouwen van een grotere printer.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Testing yourself will make you much wiser
Let's create something awesome
René

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 01 apr 2021, 16:45

René schreef:
01 apr 2021, 12:23
@justmeigor

Heb gisteren naar nog meer video's van de door jou genoemde persoon zitten kijken,
In ieder geval succes met het bouwen van een grotere printer.
Ik volg de vent ook al een tijdje, het is wel is wel geniaal wat hij maakt , maar ook wel een beetje leip :D :)
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

justmeigor
Contacteer:

Bericht door justmeigor » 01 apr 2021, 18:42

René schreef:
01 apr 2021, 12:23
Ja uiterraard laat ik het zien van het begin tot het einde, incl fouten, keuzes en forum hulp!
Beste mentaliteit die er is, doen en niet denken, echter het financieele plaatje, ik kijk tegen een 300 euro aan om mijn ender 5 plus te vergroten....das 2 dagen werk, beetje denk werk mag wel 8-)
hardy schreef:
01 apr 2021, 16:45
Ik volg de vent ook al een tijdje, het is wel is wel geniaal wat hij maakt , maar ook wel een beetje leip
Hmmm ik noem hem eerder enthousiast, een droom, droom je niet, volg je droom ook niet maar jaag het na wanneer het kan!
En waarom niet, koop een basis cr10 bouwpakket en bestel wat langere profielen erbij?
Frits schreef:
01 apr 2021, 11:39
Als je nu bij het ontwerp er rekening mee houdt (schuin kantje), kun je dan niet beter 'lassen' met een 3D pen in plaats van plakken.
Zorg dat de las aan een niet-zichtbare kant zit en eventueel is zo'n rupsje ook nog af te slijpen. Die pen kost weinig en ABS heb je al.
Ja en nee, het is goed bedacht maar de zuiverheid van het spoor en de kwaliteit gaat achteruit met tijdverlies.
Frits schreef:
01 apr 2021, 08:45
Gewoon even wachten op de print molen van Creality.
Euh even opruimen in pad vijf, even opruimen in pad vijf, een doekje had ik niet genoeg aan.
En ik had het echt niet over haar sileconen talen knobbels, mijn lieve heer nog...
Wachten????ik wil dat ding morgen nog hebben!
PrintEngineer schreef:
31 mar 2021, 22:51
In principe kan iemand met voldoende technische kennis en handigheid dat realiseren. Dus als je eraan begint en er een topic van maakt zal ik het langs de zijlijn volgen. Alvast succes gewenst
Mijn technische kennis is beperkt, qua programeren tegenwoordig.... maar met matriaalen kan ik alles en ik heb de spullen ervoor en simpel electronisch schskelen red ik wel tot en met en/of poorten in ouderwetse ic's.

Afbeelding
Oke hou deze afbeelding in gedachten, ik ga een hoop vragen beantwoorden:

Dit is een van de kleinste wisselsets die er komen gaat :!:
Deze is maar 1 meter 60 lang en 28 cm breed.
De wissel set in de foto is geprint in 11 keer....qua tijd kan ik hier flink wat tijd winnen en qua zuiverheid helemaal.
Met een wat langere printer zou ik dat in 3 keer kunnen doen.
Echter voor een dubble "crosover" in een 300cm radi ga ik heel snel naar 35cm
Laat staan 360 of een in 450ish radius.
Laat staan locs ontwerpen en printen die in model :!: :!: :!: een ketel hebben van 60 centimeter minimaal.
Ja ik weet wat ik doe qua model railroad of groot spoor.

@rob52
Anyway gezien de antwoorden is dit dus mogelijk?, en zal dit dus geen probleem opleveren? het is dus mogelijk en vrij simple en makkelijk te doen?
Gewoon langere profielen bestellen, een extra heatbed of een complete, een glasplaat, versteviging voor het dragende frame(glasplaat en heating element(langer en dikker staal)) en een sterkere voeding, basically that is it?
It can't be this simple?

Dat was dus eigenlijk mijn vraag.
Bijkomende vraag is het financieel verantwoord? ik bedoel hiermee is het niet goedkoper om een grotere printer aan te schaffen?
De creality max is 50 x 50 en heeft een leuke prijs...
En dan eventueel het frame vergroten met een extra heat bed...50cm bij 100 cm prints....
Man man man

Heren ik dank u allen voor uw antwoorden die gegeven zijn en alvast bedankt voor alle antwoorden die nog komen gaan, met vriendelijke groet Igor K
Met vriendelijke groet

Locomotieven en rollend materieel printen voor een tuinbaan in gauge 1 op een ender 5plus aan het printen, dit kan leuk gaan worden

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 01 apr 2021, 19:05

justmeigor schreef:
01 apr 2021, 18:42
Gewoon langere profielen bestellen, een extra heatbed of een complete, een glasplaat, versteviging voor het dragende frame(glasplaat en heating element(langer en dikker staal)) en een sterkere voeding, basically that is it?
It can't be this simple?
Voor de creality gaan, is de beste keus denk ik, dan heb je al de meeste mechanisch en electronische onderdelen, allleen langere profielen, kabels, tube en groter bed, een zwaardere voeding is niet nodig, want voor het bed zou ik voor een 220V versie met SSR gaan, dan kan de standaard voeding het allemaal voldoende aan.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 01 apr 2021, 20:47

Vorig jaar heb ik een youtube video zitten kijken van iemand die een eigen 3D printer van scratch af aan heeft gebouwd. Het was een printer met veel afwijkende maten waar dus geen enkel standaard heatbed op ging passen. Dus die maakte hij ook volledig zelf en kreeg het ding met gemak op 140°C. Dus als je mechanisch goed onderlegd bent maak je toch gewoon je eigen formaat heatbed
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 apr 2021, 21:54

Je kunt heel gemakkelijk met een siliconen verwarmingsmat of elektrische tracing zelf een verwarmd bed maken. Waarbij de tracing wat meer werk is maar goedkoper en niet afhankelijk van de vorm is. Siliconen matten zijn aan maten gebonden maar kunnen ook op maat geproduceerd worden, maar er hangt een (flink) hoger prijskaartje aan. (Ik heb ze vroeger beide veel verkocht.)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

justmeigor
Contacteer:

Bericht door justmeigor » 11 apr 2021, 19:35

Rob52 schreef:
01 apr 2021, 21:54
elektrische tracing
Ik heb hierop gezocht maar ik kon echter hier niets op vinden.
Mijn nieuwschierigheid is wel gewekt.

Wat is dit?
Had je eventueel een link aub

En de "standaard"heating element is er zo bij gekocht en erop gesoldeerd, vandaar mijn opmerking over de voeding.
Of is een compleet nieuwe heating element verstandiger?

Mvg Igor
Met vriendelijke groet

Locomotieven en rollend materieel printen voor een tuinbaan in gauge 1 op een ender 5plus aan het printen, dit kan leuk gaan worden

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 11 apr 2021, 20:31

Groeten, Hardy

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 apr 2021, 21:48

Ik heb nog even gezocht, maar misschien is het voor particulier gebruik wat moeilijker te vinden/kopen. Ik heb het destijds industrieel verkocht. Maar ik zat te denken aan mineraal geïsoleerde tracing. Dat is een rvs of inconel mantel met magnesium oxide als isolator en daarin zitten de weerstandsdraden. Ik vergat echter even dat dit wel kennis en materialen vereist om af te werken met een zogenaamd koud einde. Je zou eens bij Isopad kunnen informeren. Dit soort tracing gaat erg hoog in temperatuur, tot 700~1000 graden, dus die moet wel goed geregeld en beveiligd zijn. Misschien is een sliconenmat op maat dan toch makkelijker.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

René
Contacteer:

Bericht door René » 11 apr 2021, 23:55

justmeigor schreef:
11 apr 2021, 19:35
Rob52 schreef:
01 apr 2021, 21:54
elektrische tracing
Ik heb hierop gezocht maar ik kon echter hier niets op vinden.
Mijn nieuwschierigheid is wel gewekt.

Wat is dit?
Had je eventueel een link aub

En de "standaard"heating element is er zo bij gekocht en erop gesoldeerd, vandaar mijn opmerking over de voeding.
Of is een compleet nieuwe heating element verstandiger?

Mvg Igor
Dat is hetzelfde als een weerstand in kabel vorm.
Ook wel weerstand draad genoemd.
Simpel gezegd een kabel met een bepaalde weerstand / meter.
Als voorbeeld - https://www.conrad.nl/o/weerstandsdraden-0241370
Zet je daar een spanning op zal deze kabel warm gaan worden.
Je kunt het vergelijken met de matten die voor elektrische vloer verwarming worden gebruikt.
Creality Ender3P - En bezig met de bouw van een ????
Als je Ender hotend het niet meer doet, Reparatie

Testing yourself will make you much wiser
Let's create something awesome
René

Plaats reactie