Pagina 1 van 1

Massief printen

Geplaatst: 21 nov 2020, 16:11
door celtic
Als iets is geprint waar een bout of schroef
doorheen komt kan dan rondom het gat een
massieve cilinder geprint worden met de rest
de gewone infill. Ik werk met Freecad en Cura.

Re: Massief printen

Geplaatst: 21 nov 2020, 16:27
door bnagy
Als je ergens een gat in wil printen, zoals iets waar een schoef of zo doorheen gaat, dan zal Cura dat ook als 'wand' beschouwen en daar dezelfde 'wall thickness' toepassen als de buitenkant. Mijn ervaring is dat als je ten minste 3 of 4 'wall lines' hebt zit je goed, dat is uit zichzelf erg stevig.

Mocht je het ingewikkelder willen :twisted: dan kun je dat met deze methode voor elkaar krijgen in Cura:
https://www.youtube.com/watch?v=xc-6xVB ... x=3&t=171s
Maar is absoluut niet noodzakelijk.

Succes

Re: Massief printen

Geplaatst: 21 nov 2020, 18:44
door 3Dwim
Is dit een vraag of opmerking ?
De ruimte rondom een gat is gewoon een binnen, buiten wand dus ik snap je opmerking niet helemaal.

Re: Massief printen

Geplaatst: 21 nov 2020, 20:07
door Robbel2005
Hetgeen je wil, is meer stevigheid rond het gat, maar niet heel je voorwerp zo dicht printen om tijd en filament uit te sparen.
Bekijk de 2de van de 3 tips van volgende link. Het wordt daar netjes uitgelegd. Ik heb het even uitgevoerd op een kubus met een gat, en je ziet de dichtere infill in het middenste stuk, en de lagere infill voor de rest van het voorwerp.
https://www.youtube.com/watch?v=su_m5zV ... =30&t=193s

Afbeelding