Kun je printen op vensterglas?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Bobby
Contacteer:

Re: Kun je printen op vensterglas?

Bericht door Bobby » 08 nov 2019, 18:13

Als echte gierige Hollander heb ik gewoon een paar goedkope fotolijstjes bij de Action gehaald en het glas ingekort op 21x22 cm (het bed van de A8 is 22x22 cm). Ik had er eerst 1 gehaald als test. Deze ingekort en gekeken hoe egaal mijn bed is zonder glas en met het goedkope glas van de Action.

Afbeelding

Zonder glas was de min/max verschil 0,3 mm, met glas 0,26 mm. Aangezien hier maar op 9 posities gemeten wordt heb ik de test met de glasplaat handmatig herhaald op 49 posities en daaruit rolde een min/max verschil van 0,24 mm. Nog twee lijstjes gehaald en nu heb ik dus voor €6 een zeer acceptabele glasplaat en nog 2 als reserve.

Afbeelding

Met het vast zitten van PETG heb ik geen probleem omdat ik de glasplaat bijna altijd voorzie van een laagje goedkope haarlak.

Dwissink360
Contacteer:

Bericht door Dwissink360 » 09 nov 2019, 18:27

Erg tevreden met deze print op de nieuwe spiegel plaat. De print is helemaal vlak gebleven. En heb geen last meer van kromtrekken

Geprint met pla, 100% infil, 215 graden, bed op 60 graden. Ik heb pritstift gebruikt.

Top :)
Afbeelding

Chris1974
Contacteer:

Bericht door Chris1974 » 09 nov 2019, 23:23

Als je wil dat het echt knettervast zit, maak dan de spiegel eens schoon met zeepwater, spoel hem daarna onder de kraan af (los van de printer uiteraard) en droog hem heel goed met schone keukenrol. Daarna niet meer met de handen op het print oppervlak!
Dan zit ie muurvast! Als de spiegel afgekoeld is komt hij weer los. Niet aan trekken voor die tijd.

Plaats reactie