Anycubic I3 mega

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Jojami
Contacteer:

Re: Anycubic I3 mega

Bericht door Jojami » 29 jan 2019, 23:01

Hoi,

Bedankt voor jullie feedback,
Mrg ga ik het proberen, dan hoop ik dat het opgelost is, ik ga mijn best doen :)

Jojami
Contacteer:

Bericht door Jojami » 30 jan 2019, 19:38

Beste mensen,

Ik heb geprobeerd de assen te homen, dat gaat tot aan de hoogte, ik merk dat rechts niet lekker meekomt. Nu zegt de printer " to senser abnormal"
Ik ben niet zo goed in engels, ik probeerde het op te zoeken op internet, maar alles is het engels,

Daan

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 jan 2019, 20:52

Die uitleg volg ik niet helemaal. Ik neem aan dat bij jouw printer home voor alle assen toch linksonder is? Dan begrijp ik je opmerking over hoogte en rechts niet.

Ook dat wat je in het "Engels" zet kan ik weinig mee, behalve dat er dus kennelijk een niet goed functionerende sensor/eindstop is gedetecteerd. Of de eindstops überhaupt reageren kun je controleren door per as, de as in de middenpositie te zetten en een opdracht home voor die as te geven. (Hoe je dat moet doen is afhankelijk van je printer en kan ofwel via het panel of via externe software via USB zoals Pronterface.) Voordat hij bij de eindstop is druk je die zelf met de hand in, dan moet die as stoppen, zo niet dan is de eindstop defect of de software verkeerd ingesteld. Waarbij opgemerkt dat als je printer met Hal ic's werkt je een magneet zult moeten gebruiken en als het een interrupt/lichtsensor is je de lichtstraal moet onderbreken met bijvoorbeeld een niet doorschijnend plaatje, karton o.i.d.
Groeten, Rob.

Gemodificeerde Anet A8.

SjaakB
Contacteer:

Bericht door SjaakB » 30 jan 2019, 21:12

Vaak zitten bij de Anycubic de connectors niet goed aangedrukt, dan maken ze slecht of geen kontakt. Je moet dan de onderkant er af halen en op het moederboard alle connectors goed aandrukken.

Jojami
Contacteer:

Bericht door Jojami » 01 feb 2019, 19:27

Beste sjaak,

Bedankt. De conectors zaten idd niet goed in geklikt, na deze goed te hebben aangedrukt is het probleem volledig opgelost.

Iedereen bedankt die met me mee hebben gedacht, ik kan nu vlekkeloos printen

Groetjes daan

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 01 feb 2019, 19:36

En jij bedankt voor de terugmelding :thumbsup:
Groeten, Rob.

Gemodificeerde Anet A8.

Plaats reactie