Anycubic I3 mega

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Jojami
Contacteer:

Anycubic I3 mega

Bericht door Jojami » 28 jan 2019, 21:19

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen,?
Mijn 3d printer doet alles, behalve printen. Het verwarmt en wil zich instellen om te printen, maar dan loopt hij vast en geeft een geluid lsof hij ergens tegen aan loopt, wat niet zo is, de printkop is gwn vrij.
Ik heb het bed al volledig ingedraait en de kop hoger gezet, maar niets werkt.

Wie kan mij helpen?

Rob52
Contacteer:

Re: Anycubic I3 mega

Bericht door Rob52 » 28 jan 2019, 21:35

Tja, weer weinig info en op afstand een gok doen. Geluid alsof hij ergens tegenaan loopt. Dan gaat er dus iets niet goed en dat kun je zelf het beste van dichtbij bekijken en beluisteren. Maar kijk eens of er niet toevallig een tandwieltje los zit of een riem te los zodat hij over het tandwiel wordt getrokken. Kun je bijvoorbeeld wel gewoon Homen? Of gaat alles naar home en begint dan het geluid? In dat laatste geval zou ik de tandwielen en riemen eerst nazien. Of staan bijvoorbeeld de stepsticks te laag afgesteld waardoor de stappenmotoren te weinig kracht hebben om de assen te verplaatsen?

Bed en kopafstand moet natuurlijk wel gewoon een velletje papier afstand zijn anders gaat het printen, als hij het doet, sowieso verkeerd.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 28 jan 2019, 22:12

Welkom op het forum.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

speedster2001
Contacteer:

Bericht door speedster2001 » 28 jan 2019, 23:48

Welkom, voorstelrondje is ook fijn :D

Heeft je printer ooit normaal gewerkt ?
Anet A6, Marlin 1.1.9, div mechanische upgrades, Cura 3.6, Octoprint, RPi3 en Camera V2, Ultrabase, Mosfets, 300W power, BLTouch, actieve fan aansturing vanuit Marlin, MKSGEN 1.4, SPI TMC2130 V1.1
Creality CR10S Pro in quiet mode.
http://www.hmr-audio.nl

Jojami
Contacteer:

Bericht door Jojami » 29 jan 2019, 07:20

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie

Ja voorstel rondje, idd, was ff te snel met mijn probleem, sorry

Ik ben danielle, woon in alkmaar, 45 jaar

Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen,

Ik zet hem aan, dan gaat hij opwarmen, als je de printer opdracht geeft om te printen, dan gaat de printerkop zijn positie zoeken,
De kop gaat naar het begin (aan de voorkant) van het bed.
Daar gaat het vervolgens mis, de kop doet alsof hij het bed raakt, en geeft dat aan door het geluid, als ik er een papier tussen zet dan past dat makkelijk.
Ik heb geprobeerd de kop hoger te zetten, maar dat maakt niets uit. Hij blijft het doen.
De printer heeft 2x geprint, er werd aangeraden om het bed zo veel mogelijk in te draaien, maar verder dan verder kan niet.

Ik zal proberen om er een foto bij te zetten vanmiddag of nog mooier een filmpje als dat gaat.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 29 jan 2019, 08:29

Hoort zich aan alsof een x/y eindstop niet werkt of nul punt/home positie niet goed is ingesteld, dan gaat de stappenmotor staan ratelen omdat hij niet verder kan.

Hardy

Jojami
Contacteer:

Bericht door Jojami » 29 jan 2019, 15:24

hardy schreef:
29 jan 2019, 08:29
Hoort zich aan alsof een x/y eindstop niet werkt of nul punt/home positie niet goed is ingesteld, dan gaat de stappenmotor staan ratelen omdat hij niet verder kan.

Hardy
Hoi hardy,

Zou je me ook uit kunnen leggen wat het beste is waar de posities op moeten staan? Ik kan volgens mij alles wel resetten. Het boekje wat ik erbij kreeg was o9k niet echt duidelijk. Ik bedoel dat dit soort problemen er niet in beschreven staan. Op internet kon ik het ook nietvinden, dus hoop dat ik met deze info wel iets verder kom.

Gr daan

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 jan 2019, 15:52

Als de assen wel normaal "homen" dan doen de eindstops hun werk.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 29 jan 2019, 21:50

Rob52 schreef:
29 jan 2019, 15:52
Als de assen wel normaal "homen" dan doen de eindstops hun werk.
Inderedaad, dat zou dus niet de oorzaak moeten zijn, maar het zou ook kunnen dat in de slicer de maten van het bed niet goed staan aangegeven, en dan komt het print startpunt ook buiten het bed(bereik) te liggen waardoor hij verder wil maar, niet kan.

Hardy

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 jan 2019, 22:35

Jojami schreef:
29 jan 2019, 07:20
De printer heeft 2x geprint, er werd aangeraden om het bed zo veel mogelijk in te draaien, maar verder dan verder kan niet.
Dit staat denk ik helemaal los van je printprobleem. Ik vind het echter een vreemd uitgangspunt. Dat betekent namelijk dat je nog maar 1 kant op zou kunnen afstellen. Logischer is als je met het bed in de middenstand begint of net eronder. Dan eerst de Z-eindstop omhoog draait en dan de Z-as laat homen. Daarna meet je de afstand tussen nozzle en bed op. Zet de eindstop dan de gemeten afstand -2 mm naar beneden zodat de nozzle 2 mm boven het bed zal stoppen. Laat de Z-as weer homen. Zet de motoren uit en stel dan je bed op 4 hoeken af met een vel papier. Zo zul je het ook op menig video uitgelegd vinden.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie