HELP EXTRUDER RICHTING

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Rob52
Contacteer:

Re: HELP EXTRUDER RICHTING

Bericht door Rob52 » 20 jan 2019, 17:45

De originele firmware is een aangepaste Skynet3D firmware. Waarbij Skynet3D een "fork" van Marlin was. Was omdat het niet meer bestaat. In de basis is het dus wel Marlin. Alleen kun je er (bijna) nergens aankomen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 20 jan 2019, 19:53

Rob52 schreef:
20 jan 2019, 17:45
De originele firmware is een aangepaste Skynet3D firmware. Waarbij Skynet3D een "fork" van Marlin was. Was omdat het niet meer bestaat. In de basis is het dus wel Marlin. Alleen kun je er (bijna) nergens aankomen.
Afbeelding

Voor zover ik het al bekeken heb was Skynet een speciale versie van Marlin voor Anet, dat toen de Anet A8 en A6 nog niet ondersteunde.
Skynet wordt nu niet meer gebruikt juist omdat in Marlin de Anet printers later wel ondersteund werden.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9/Tatara frame/3DV6
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 20 jan 2019, 20:09

Zou ook best kunnen. Is ook niet zo belangrijk meer aangezien het niet meer bestaat. Vervelender is het dat je niet zomaar even op de Anet website de juiste firmware voor de A6 of A8 kunt downloaden wanneer je die weer op een origineel board wilt plaatsen. Dat vind ik wel een slechte zaak.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 21 jan 2019, 10:16

Rob52 schreef:
20 jan 2019, 20:09
Zou ook best kunnen. Is ook niet zo belangrijk meer aangezien het niet meer bestaat. Vervelender is het dat je niet zomaar even op de Anet website de juiste firmware voor de A6 of A8 kunt downloaden wanneer je die weer op een origineel board wilt plaatsen. Dat vind ik wel een slechte zaak.
Is niet op de website van Anet, maar blijkbaar toch te vinden...

https://www.prusa3d.nl/faq-items/anet-firmware/

http://3dprintfaq.com/index.php?action= ... artlang=en

Heb het zelf niet geprobeerd, maar vermits ik Marlin 1.1.9 gebruik, heb ik daar ook totaal geen reden voor om het te doen.
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 21 jan 2019, 10:16

Rob52 schreef:
20 jan 2019, 20:09
Is niet op de website van Anet, maar blijkbaar toch te vinden...

https://www.prusa3d.nl/faq-items/anet-firmware/

http://3dprintfaq.com/index.php?action= ... artlang=en

Heb het zelf niet geprobeerd, maar vermits ik Marlin 1.1.9 gebruik, heb ik daar ook totaal geen reden voor om het te doen.
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 21 jan 2019, 10:43

Ik heb die links ook al eens gevolgd. Ik heb m'n twijfels erover en wil het daarom ook niet zomaar proberen, of het moet een laatste mogelijkheid zijn. Het bestand heeft het over een update en de grootte is zo klein dat het niet het hele bestand kan zijn en dus waarschijnlijk toch ergens nog weer extra data wordt gedownload. Mij iets te vaag.

Aan de andere kant, m'n huidige opstelling met het MKS GEN L board en Marlin 1.1.9 erop werkt eigenlijk prima, dus wie weet dat ik het toch een keertje ga proberen. Belangrijkste argument was dat ik een goed werkende back-up wilde hebben en die heb ik nu eigenlijk al wel weer gecreëerd.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie