missende lijnen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
MatthijsT
Contacteer:

missende lijnen

Bericht door MatthijsT » 09 jan 2019, 17:20

Helaas had ik wat te vroeg gejuicht dat ik het onder de knie had.

Ik moest de lagers van de printkop vast draaien en het bed los maken. Hierna heb ik alles weer geleveld, maar ik krijg het niet meer in orde :/

Nu heb ik weer last van het volgende:
Afbeelding

Het lijkt er op dat hij soms even stottert met uitspuwen van filament en dan zie je dat er geen mooie lijn, terwijl de lijn erna weer helemaal mooi is.

Wie heeft voor mij de oplossing? :)
CR-20 Noob

Rob52
Contacteer:

Re: missende lijnen

Bericht door Rob52 » 09 jan 2019, 17:43

Lijkt op slippen van je extruder motor, of in ieder geval een storing in de filamenttoevoer. Dat kun je zonder printen natuurlijk wel controleren.
Groeten, Rob.

Anet A8.

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 09 jan 2019, 20:10

Dat slippen zou wel eens kunnen.. Als ik namelijk met een kleinere layer height print heb ik nergens last van! Dan heb ik een super strakke print, maar zodra hij hoger dan .25 gaat dan gaat t fout.

Ik heb vorige week een metalen bowden extruder gekocht, misschien dat dit helpt..

Ik zal in de tussentijd eens een nieuw tandwieltje er nog op zetten. Al lijkt het me wel heel snel binnen een maand! Zou het ook nog een afstelling kunnen zijn?
CR-20 Noob

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 jan 2019, 20:37

MatthijsT schreef:
09 jan 2019, 20:10
Zou het ook nog een afstelling kunnen zijn?
De kracht waarmee het tandwieltje op het filament drukt is wel, binnen bepaalde marge, bepalend voor doorvoeren, slippen of raspen.
Groeten, Rob.

Anet A8.

DennisK
Contacteer:

Bericht door DennisK » 09 jan 2019, 21:28

Te strak kan de zelfde symptomen geven.
Probeer hem meestal met de hand flink tegen te houden en dan strak draaien tot hij niet meer slipt.

Te strak geeft bij mij vaak problemen op de snelle retracts. (bowden)

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 09 jan 2019, 21:33

Kan ook zijn dat je met te hoge snelheden print, 40-60mm/sec zou in de praktijk prima moeten gaan.
De temperatuur te laag waarmee je print, hierdoor wordt je filament niet vloeibaar genoeg om door de nozzle te gaan.
Bed niet goed geleveld, waardoor nozzle over het bed schaaft en geen ruimte overlaat voor de filament.
En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
https://3dwensshop.nl/

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 10 jan 2019, 14:27

Ik print vaak op 80(bovenste setting in Cura, waar hij vervolgens de rest van de snelheid op aanpast). Ik begrijp hieruit dat dit te hoog is. Mogelijk dat hij dit wel kan behappen tot 0.2mm, maar daarboven hij gewoonweg te veel filament moet doorvoeren dat hij het niet red.... Hmm klinkt logisch! Gaan we ook eens proberen :) Bedankt voor de tips weer eens...
CR-20 Noob

Plaats reactie