Andere glasdikte andere afstelling?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Dirk
Contacteer:

Andere glasdikte andere afstelling?

Bericht door Dirk » 05 okt 2018, 19:11

Printergeeks,

Ik heb voor mijn printer een spiegel aangeschaft en die is dekker dan het glas dat er custom bij is. Ik heb een EZABL erop, nu twijfel ik of ik telkens ik over ga van glas naar spiegel, moet ik dan opnieuw alles instellen of heb ik genoeg aan de checkroutine die in mijn startscript is ingegeven? Persoonlijk denk ik vanwel, omdat die sonde het oppervlak gedetecteerd en dus rekening houd met de uiteindelijke dikte van het printbed. Zie ik dat goed?

Dirk
Creality cr10 S, Simplify 3D, modeltreinen H0, RC modelbouw

Robbel2005
Contacteer:

Re: Andere glasdikte andere afstelling?

Bericht door Robbel2005 » 06 okt 2018, 18:22

Vermits ezabl zo te lezen met een capacitieve probe werkt, zal het geen probleem vormen, want de probe gaat de afstand bepalen tot het glas.
Nu ondervond ik wel, dan met een inductieve probe in mijn geval, die het metaal detecteert, dat de afstand tussen de probe en het bed niet te groot mag zijn, ook niet te klein, (anders komt je probe op je printobject,) om autolevel te laten werken.
Indien met een inductieve probe de detectieafstand 4 mm is, kan het zijn dat je de z offset telkens moet bijregelen als je van glas dikte veranderd, maar met 8 mm zou het wisselen volgens mij zelfs met een inductieve probe geen probleem mogen zijn. Bij aanschaf steeds goed kijken wat voor die bepaalde probe de detectieafstand is.
Maar in jouw geval, met een capacitieve probe, ga je volgens mij dat probleem niet hebben.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie