instelling

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
leooort
Contacteer:

instelling

Bericht door leooort » 01 aug 2018, 23:07

ik heb sinds twee weken een printer werkt prima
maar waarom heb je zoveel instelling waarom
kan je niet kiezen in redelijk prima of perfect
is daar een reden voor of snap ik iets niet

Dikkie3D
Contacteer:

Re: instelling

Bericht door Dikkie3D » 01 aug 2018, 23:47

Zover ik het al begrepen hebt is er bij het slicen de instelling “Default” of “Aanbevolen”.
Dan krijg je al een redelijke print.
Maar er zijn zoveel omstandigheden dat het allemaal net iets beter en gladder kan.
Het type filament, kan soms een rol spelen. Is het vers of al een beetje uitgedroogd?
Moet de tempratuur iets bijgesteld worden, zodat je niet allemaal lange draden trek tussen twee printen.
Wil je support instellen of niet. Als het niet ingetekend in een model zit gaat de printer ergens in de lucht printen.
Bijvoorbeeld als je een paard rechtop zou printen dan gaan de benen van het paard goed maar dan begint de printer aan de buik van het paard dan moet er iets onder zitten om de buik te kunnen opvangen. Dat gaat ook zo bij de onderkaak van het hoofd van het paard. Daar zal een steuntje onder gezet moeten worden. Dat doet het slice programma als je “support” aan zet.
Extra ventilator aanzetten bij het printen.
Je printbed verwarmen.
Je spuitkop nozle juiste diameter aangeven.
Extra lagen om je werkstuk heen printen. Wat handig is als je de printer eerst een paar rondjes om je werkstuk laat printen, en je hebt een verstelbaar bed. Kun je nog gauw iets bijregelen als de ring niet overal even dik is naar je zin.
enzovoort.
Hoe het precies allemaal werkt, weet ik ook niet. Maar je kunt je lekker uitleven met al die instellingen.
De mogelijkheden zijn legio.
groetjes en printze.
Dirk

leooort
Contacteer:

Re: instelling

Bericht door leooort » 02 aug 2018, 00:10

oke duidelijk je dus alles fine tunen vandaar alle mogelijk heden
bedankt voor de uitleg

Plaats reactie