Strak printen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Strak printen

Bericht door Kees » 26 apr 2018, 16:40

Hallo Allemaal . wie kan mij zeggen hoe het komt dat de spaken in dit wieltje niet strak geprint zijn?

Afbeelding

Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 26 apr 2018, 16:41

Trouwens het hele wieltje is niet strak

3Dwim
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3Dwim » 26 apr 2018, 18:30

Beste kees,

misschien even toelichten:
welke printer,
welk materiaal,
welke instellingen,
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

kaphaak
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door kaphaak » 26 apr 2018, 18:57

In elk geval serieuze problemen, is het ontwerp wel in orde?

Groet Ronald.
Prusa i3 MK3 kit

phtvs
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:36
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door phtvs » 26 apr 2018, 19:57

Staat je hoogte van je nozzle t.ov het hotbed goed ingesteld?

Verder kan dit heel veel oorzaken hebben. (temperatuur, hechting van de print aan je hotbed, stappenmotor die stappen overslaat, fout in de slice enz enz)
Maar zo te zien zijn de spaken niet het enige probleem, op de foto lijkt het dat de layers ook niet aan elkaar hechten., in dat geval zou ik de hoogte afstelling even goed nalopen.

Groet,
Theo
Groet,
Theo


Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 29 apr 2018, 11:23

anet6 prusa i3
PLA Filament 1.75
Cura 14.07
Afbeelding dit is de tekening

Afbeelding dit zijn de instellingen

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Relicaddict
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2018, 11:13
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Relicaddict » 29 apr 2018, 11:53

Lijkt wel met een 3d pen gemaakt.
Zal eens beginnen met je heatbed af te stellen op de juiste hoogte.
Lijkt of de eerste laag een vrije val maakt.

Gr, Ton.
Gr, Ton.

kaphaak
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door kaphaak » 29 apr 2018, 11:59

Ik mis in jouw plaatje ook de temperatuur instellingen dat komt redelijk nauwkeurig. Het is mij te gemakkelijk (niet van jou hoor maar van Cura evt.) om simpelweg te zeggen het is PLA. Elk merk, ja, zelfs elke kleur heeft een ideale temperatuur die vaak alleen duidelijk wordt bij het maken van testprints. Hiervoor staan op thingiverse een aantal temperatuur testobjecten waar in 1 print meerdere temperaturen worden uitgeprobeerd om verschillende print manieren.

Groet Ronald.
Prusa i3 MK3 kit

Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 29 apr 2018, 13:21

A4tje schuif strak onder de nozzle door resultaat blijft het zelfde.
hier een plaatje waar de print temperatuur word weerge geven

Afbeelding

Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 29 apr 2018, 13:24

ik heb inmiddels geprobeerd met een bewegings snelheid van 60 te printen maar dat helpt niet :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast