nema 17 stepper motor kabels vraagje

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
handsome1987
Contacteer:

Re: nema 17 stepper motor kabels vraagje

Bericht door handsome1987 » 06 apr 2018, 23:39

3drob schreef:Hallo Gerrald,

de rods de gaten een stukje groter vijlen
Je bedoelt neem ik aan boven in toch?
Die vriend heeft ze uitgeboord,
maar dat kan wel link zijn natuurlijk(als de boor hapt  )
en ja slim gedaan met die koeling,
ik heb zelf een voeding die flink oversized is als die boem zegt ga ik het niet meer begrijpen.
Maar ik heb het nu ik dit schrijft gelijk gevraagd (via portofoon!) hij zit nu ook te printen!
Nee zijn voeding zegt hij is niet warm of heet.
En we hebben het over een geeetech prusa i3 pro b MK8 voor de zekerheid ja toch?
Die MK8 is dat poepding! ;-)

Welke software gebruik jij, Repetier?...of Cura?

VrGr Rob.

Dit zijn de settings voor Cura ik gebruik ze voor mijn Prusa i3 maar die vriend gebruikt ze ook voor de Geetech:
https://rob3d.stackstorage.com/s/WfjiP2TtWXx2jsU
Hey

Ja klopt bovenin van het plastic heb ik de gaten iets groter gevijld zodat de rods soepel kunnen draaien.
Het is idd de prusa i3 pro b met de mk8 extruder. Waar ik overigens niet eens zo gek veel problemen mee heb ik vind dat die best aardig zijn ding doet. Wat wel heel belangrijk blijft is levelen dat heb ik wel gemerkt in de afgelopen maanden. Ik heb zelf nog geen touch3d dus level nog met de hand. Daar gebruik ik tegenwoordig voelers voor en dat werkt best goed.

Ik gebruik zelf vanaf het begin simplify3d en nu met de juiste basis instellingen en dan wat kleine tweaks afhankelijk per print werkt dat wel perfect.

Henk B
Contacteer:

Bericht door Henk B » 19 apr 2018, 21:20

Ik heb de Prusa I3 Pro B van CTC.
Op zich een goed ding voor zijn prijs maar toch wel een paar aandachtspuntjes.
De koppeling tussen steppermotor en de Z as draadstanngen was een stukje plastic, niet ideaal.
De M8 draadstangen liepen niet lekker in de "moeren" die op de staande geleiders zaten.
Dat is opgelost door flexibele metalen koppelingen op de steppermotor te plaatsen
De M8 draadstangen zijn vervangen door T8 trapeziumvormige draadstangen.
Dat gaf al een hele verbetering.
Er bleek ook één van de vier rollelagerbussen waarmee het hotbed over de stangen glijd niet geheel lekker.
Gevolg: een hoop lawaai en af en toe een onverklaarbare ribbel in de print.
Een zakje met 5 van die dingen laten komen en een middagje gesleutel om uiteindelijk de beste 4 onder het hotbed te monteren.
resultaat was dat er strakke printen van het printbed afkwamen.
Niet nodig maar wel comfortabel was nog het vervangen van de steppermotordrivers door TMC drivers, in dit geval de TMC2130.
Een hoop minder gepiep, het "schuifgeluid" van het printbed en het ventilator geluid overheersenn nu, maar dat is niet zo vervelend.

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 20 apr 2018, 16:44

Zelf ook de ctc i3 pro b en ben er wel mee in mijn nopjes.
Kan ook niet klagen erover had hem voor 92 euro incl verzendkosten om eens te kijken of het bruikbaar is voor me.
Nu wat verder heb ik er toch wel veel profijt van.
Zat te kijken om een am8 te bouwen of een prusa copy te bouwen van de betere onderdelen.

Zit nog in twijfel wat het wordt, inmiddels had ik wel al een vracht onderdelen ge==besteld overal om alle kanten ermee uit te kunnen.
En misschien koop ik wel een kwaliteit apparaat hier of daar en hou de onderdelen om een beetje mee te hobbyen

Overigens de boel ff flink smeren van die ctc deed ook al wonderen.

gr ton
Gr, Ton.

Plaats reactie