HELP. Creality CR10

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Rlph
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2017, 14:55
Contacteer:

HELP. Creality CR10

Bericht door Rlph » 18 feb 2018, 17:41

Sinds gisteren. Totaal geen hechting meer op het bed als ik print. Bed al opnieuw afgesteld maar fillament wordt door de nozzle gewoon meegesleept.

Wie heeft de gouden tip voor me ?

Alvast bedankt

Gr Ralph


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kaphaak
Berichten: 324
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door kaphaak » 18 feb 2018, 18:34

Hoi Ralph.

Lijkt me handig even te weten wat voor een filament je gebruikt. Het kan zo enorm veel zijn dat ervoor zorgt dat je filament niet blijft zitten. Nozzle te ver van bed, Nozzle te dicht bij bed of temperatuur niet juist en ga zo maar door. Misschien moet je ook wel zoiets gebruiken als kapton tape of schilderstape of plakstift of haarspray maar ik denk dat het om te beginnen afhangt van waarmee je print.
Je zou ook een Brim kunnen overwegen.

Groet Ronald.

Groet Ronald
Originele Prusa i3 MK3 kit

Rlph
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2017, 14:55
Contacteer:

HELP. Creality CR10

Bericht door Rlph » 18 feb 2018, 18:38

Sorry. Gebruik PLA. Heb verder niets veranderd ten opzichte van 2 dagen geleden toen hij wel werkte

Ik gebruik al schilderstape en "prit"stift. Ook een Brim bijna standaard

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Faahrev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:07
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door Faahrev » 18 feb 2018, 19:10

Welke printdikte/hoogte gebruik je? Anders dan gisteren?

Welke printer heb je? De CR10, S, 4 of 5?

Rlph
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2017, 14:55
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door Rlph » 18 feb 2018, 19:52

Alles het zelfde als voor gisteren. 0,2 op een CR10 standaard


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kaphaak
Berichten: 324
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door kaphaak » 18 feb 2018, 20:51

Probeer je misschien een print te maken met een groter printoppervlak ook dat laat sneller los.
Ik heb ooit eens voor iemand een klein filmpje gemaakt over dit thema misschien dat de oplossing hier tussen zit.
https://www.youtube.com/watch?v=o7LnAhab5g4&t=11s

Groeten Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3drob
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 mei 2013, 13:08
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door 3drob » 18 feb 2018, 23:23

Heb je al geprobeerd iets anders te printen?
.
Zitten de Z as koppelingen nog wel goed vast geschroefd? (inbus schroefjes)
Wat vaak gebeurd is dat ze of vergeten worden vast te zetten,
OF wat misschien ook kan dat ze los zijn geraakt.
(ook door niet goed vast zetten!)
.
Ik ken jou moederbordje niet echt goed maar de stepper van de Z as is die wel goed afgesteld?
Als de stepper niet goed staat kan de Z as misschien stappen missen waardoor………..

succes met....

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

westcoastam
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 23:57
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door westcoastam » 18 feb 2018, 23:41

Afstand tussen nozzle printerbed te groot ? dit geeft hetzellde effect , maar dit had je al gecontroleerd las ik, hierzelf ben ik volledig overgegaan op printen op plexiglas zonder spray of tape , Heaterbed dus uit of 25 graden als het heel koud is in de ruimte waar hij staat , Hoogte Nozzle Tov. normaal verwarmd printerbed iets hoger en ventilator op halve snelheid , ik heb hier veel mee geexpirimenteerd totdat ik op deze instellingen uitkwam , De printer hier is een ANET A8 , de moeilijkheid met plexiglas is de afstand v/d nozzle tov. heaterbed , als deze te laag is dan komen de prints niet meer los , te hoog dan is de kans op een warp groter met hetzelfde effect als jij beschrijft , ik stel af met een dubbel gevouwen A4'tje , de beste afstelling met plexiglas is dan vrij veel weerstand dan is ie goed en is de onderkant print mooi glad.
ik hoop dat je hier wat mee kan

Faahrev
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:07
Contacteer:

Re: HELP. Creality CR10

Bericht door Faahrev » 19 feb 2018, 12:35

Rlph schreef:Alles het zelfde als voor gisteren. 0,2 op een CR10 standaard
0,2 geeft normaliter inderdaad geen probleem. Bij 0,1 kan de hechting van de eerste laag tegenvallen. Dan is de eerste laag beter op 200% te zetten.

Heb je 'grote' wielen onder je heatbed zitten?; kun je tijdens de eerste laag (10% snelheid) je heatbed verstellen?
Voordat ik ABL had moest ik dat ook zo doen. De CR10 heeft niet een al te vaste Z-instelling, al heb je net alles weer geleveled. Ik printte altijd een skirt van 10 banen om tijdens de start het bed af te stellen...
Met ABL kan ik nu via m'n telefoon een print starten. Altijd geslaagd.

Mogelijk wil je een andere firmware proberen? De CR10 versie van TH3D heeft een optie waarbij je door dubbelklikken op de knop tijdens de eerste printlaag je Z-offset kunt instellen per 0,025mm stap (je printkop dus hoger of lager kunt instellen terwijl je print).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten