POM printen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Ballegooijen
Contacteer:

POM printen

Bericht door Ballegooijen » 01 feb 2018, 20:53

Vanavond geprobeerd om POM te printen. Dit wil nog niet erg lukken. Met name het loskomen van de print van het bed is een probleem. Kon ik andere plastic soorten eenvoudig plakken met een PrittStift, bij POM lukt dit niet. Ik heb ook geprobeerd met 3DLac en met hairspray maar het wil maar niet lukken. Ik het het POM op 240 voor de 1e layer en verder met 265 graden en het bed op 70 voor de eerste laag en 120 graden voor de verdere lagen.

Wie heeft er nog een goed idee voor dit spul??

Ballegooijen
Contacteer:

Re: POM printen

Bericht door Ballegooijen » 04 feb 2018, 12:22

Na een aantal pogingen nog steeds geen resultaat. Ik denk dat ik de printer eerst helemaal dicht moet maken om zo te voorkomen dat er een koude luchtstroom ontstaat en dat de warmte in de printkamer blijft. Ik heb inmiddels wel gelezen dat hoge temperaturen een must is. Ik ga verder met experimenteren en hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 04 feb 2018, 19:25

Hee,

Ik heb (al wel enige tijd geleden) ook wel af en toe eens geprint met POM (of acetal/delrin).

Ik kan me ook herinneren dat het lastig hechtte aan de onderlaag, uiteindelijk lukte dit wel goed,
Mijn setup toen was een Flashforge Creator x, met verwarmd bed, met kapton tape+3Dlaque, of blauw tape. dit kan ik me niet meer herinneren. Wel printte toen (en nog steeds) met een temperatuur gecontroleerde kast eromheen.

De temperaturen kan ik me helaas niet veel meer van herinneren,

Succes ermee, en wellicht kan je het inderdaad delen mocht het uiteindelijk lukken!?

Ook ben ik nieuwsgierig welke fabrikant je het materiaal hebt aangeschaft, aangezien dit (uit ervaring) ook veel kan uitmaken!

groeten, Ewoud
http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Ballegooijen
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 04 feb 2018, 21:52

Ik heb nu wat filament uit China. Geen idee wat de kwaliteit is maar dit kon ik per 10 meter kopen. Voorlopig even genoeg om te testen.

Plaats reactie