ABS printen met Anet A6

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
wim62
Moderator
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ABS printen met Anet A6

Bericht door wim62 » 04 jan 2018, 22:45

Voor degene die ABS wil printen op een verwarmde glasplaat (in mijn geval een ANET A6) zonder kast erom is dit misschien een tip .
Stel je heatbed in op 90° en de nozzle op 240° gebruik een brim van 8 a 10 lagen breed .
Zodra de brim klaar is en bezig is met het model te printen plak je de brim vast op de glasplaat met b.v schilderstape .
Let op de printer niet in pauze zetten .
Ik gebruik een glasplaat van 200x200x3 mm en spuit deze in met 3dlac in en de fan uitgeschakeld tijdens het printen .
Met deze methode hebt ik geen last van krimp (warp) in het model .
Maar het is ieder voor zich .

Gr Wim

Ballegooijen
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 nov 2017, 07:24
Contacteer:

Re: ABS printen met Anet A6

Bericht door Ballegooijen » 04 jan 2018, 22:51

in en de fan uitgeschakeld tijdens het printen
Goeie tip Wim van die Brim vastplakken. Het uitschakelen van de fan; dan doel je op de fan voor de werkstukkoeling neem ik aan?

wim62
Moderator
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ABS printen met Anet A6

Bericht door wim62 » 04 jan 2018, 23:05

Ja de fan voor het werkstuk koeling uitschakelen .

Gr Wim

Gdk3dfilamenten
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 sep 2017, 22:56
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: ABS printen met Anet A6

Bericht door Gdk3dfilamenten » 09 jan 2018, 16:13

Heej,


Zelf print ik ABS op glas met hechtspray, (op 110 bed 260nozzle) zonder brim, en nog nooit last gehad van kromtrekkingen.

Ik gebruik een kast eromheen: http://box3d.eu/
Hierdoor geen last meer van veranderende omgeving temperatuur, etc. een veel betere printomgeving, ABS dampen afzuiging, en minder geluid,

Uiteraard is een Ikea tafeltje hack ook een goede optie,

Sommige ABS varianten hebben meer krimpverschijnselen dan anderen, daarnaast zijn sommige onderdelen (grote massieve) natuurlijk ook gevoeliger daarvoor,

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

hardy
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Contacteer:

Re: ABS printen met Anet A6

Bericht door hardy » 20 jan 2018, 00:16

Ik gebruik ABS met een bed temp. van 110 graden en de nozzle op 240, op een glasplaat waarop ik gewoon met water verdunde houtlijm strijk, dit plakt perfect, ook bij grotere objecten, dus geen sprays e.d.

Gr.Hardy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten