het BESTE Filament is!?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
3drob
Contacteer:

het BESTE Filament is!?

Bericht door 3drob » 20 dec 2017, 19:27

Ik heb eerlijk totaaaaaaaalllll geen verstand van FILAMENT!
Wat is de beste?

Ik gebruik………PLA ik weet nog niet eens welk merk ook!
Is er een DE BESTE PLA?
.
En, petG wat is dat eigenlijk?
Is dat nog de moete waard?

Neeee nu even geen ABS!
Daar zal ik waarschijnlijk niet veel mee gaan doen ook!

VrGr Rob.

kaphaak
Contacteer:

Re: het BESTE Filament is!?

Bericht door kaphaak » 20 dec 2017, 19:33

Tsja ben bang dat iedereen dat wat hij/zij gebruikt het beste gaat vinden. Daarom mijn opmerking niet over wat misschien het beste is maar ik gebruik, en ben tevreden met PLA van Real, heb ook gebruikt, maar ben iets minder tevreden over renkforce (Conrad) Petg nog nooit gebruikt evenals ABS nooit gebruikt.

Groet Ronald.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 21 dec 2017, 14:03

Hallo Ronald,

Waar heb je dat REAL vandaan gehaald als ik vragen mag?

Bij mij staat er op mijn spoel:
Filament: PLA
Net. Weight: 1KG
Color: Gray
Diameter: 1.75mm
Batch: 01-J-0007
Verpakking weg gegooid maar daar stond dacht ik niet veel op.
En het komt bij RRW vandaan!
Doet het best goed moet ik zeggen!
Voorheen had ik van hun ook nog Rood en dat deed het ook best goed maar –
Zonder merk heeft dit alles geen zin natuurlijk!
Ik zal mij daar meer in gaan verdiepen en hoop dat andere mensen ook hun ervaring willen vertellen.
.
In het ergste geval worden we met zijn allen wat wijzer,
en weten we strakjes:
bij wie, wat, en welk merk we moeten nemen.
.
Ik ben eindelijk bijna door dat Grijs heen dan wil ik eens Oranje gaan proberen!
Ik moet het hier ergens al hebben liggen maar moet het even opgraven.
(ben het een beetje kwijt. Word een ouwe……. En dan krijg je dat he! Vind je niets meer terug!)

VrGr Rob.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 21 dec 2017, 15:39

Hoi Rob.