het BESTE Filament is!?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
think-3d
Contacteer:

Re: het BESTE Filament is!?

Bericht door think-3d » 03 feb 2018, 15:43

Fiberlogy filament. Is van een Poolse fabrikant genaamd Fiber Labs, en is heel fijn filament met een goede prijs / kwaliteit-verhouding. Even full disclosure: ja, ik ben dealer van Fiberlogy ;)

Desalniettemin ben ik dat geworden omdat ik hun filament gewoon erg fijn vind werken, zoals gezegd is de prijs ook goed en hebben ze de meest gebruikte soorten filament wel in huis. Niet alle exoten, ze voegen namelijk pas een filament toe aan hun reeks als ze zelf helemaal uitgedokterd hebben hoe ze de beste kwaliteit kunnen bieden in een consistente vorm. Zo hebben ze sinds begin dit jaar PETG in het assortiment.

Om je tweede vraag over PETG te beantwoorden: voor mij is PETG de vervanger van ABS geworden. Het vereist een verwarmd bed, maar dat hebben de meeste printers tegenwoordig standaard erop zitten. Daarnaast is het ongelofelijk sterk, buigzaam, veilig in contact met mens, dier en voedsel, en hoewel het niet UV stabiel is, gaat het heel lang mee in buitentoepassingen. En het is niet duur! Dus makkelijk materiaal om te printen en veelzijdige toepassingen!

groetjes,
Edwin

https://www.think-3d.nl

3drob
Contacteer:

Re: het BESTE Filament is!?

Bericht door 3drob » 03 feb 2018, 18:29

Dankjewel voor jullie antwoorden tot nu toe:
Ronald, Wescoastam, Johan, Ewoud,
ook voor de PETG INFO Edwin!

Achter af zit ik mij nu te bedenken,
Net zo als ik vertel Batch: 01-J-0007(Zwart/Grijs) Maar heb je wel wat aan die INFO?
Ik zal eens bellen met RRW en vragen of zij mij nog kunnen vertellen wat - Batch: 01-J-0007 nu eigenlijk is!?
Nu ook zit ik weer met andere Filament maar ook weer een nummer als volgt - Batch: 01-J-0027
Deze filament is allemaal PLA - 1.75 MM nu in dit geval (Batch: 01-J-0027)is de kleur Oranje.
dit filament heb ik ook al een tijdje voor dit verhaal gekocht!

Voorheen was het te kort op de kant met die kerstboom groen maar zal expres ook eens een ander merk kopen.
En wie weet kunnen JULLIE ook eens een gokje wagen en een ander merk kopen?
Misschien een ½ KG rol?
Misschien een klein (steeds dezelfde!) testprintje maken en vergelijken met de vorige filament?

Schiet mij nog een vraagje te binnen!?
Ik lees sommige van jullie hebben dus een webshop voor.... filament of ander....
Mag ik/wij het als klant zijnde ook bij jullie afhalen? En zo ja waar?
En ja kan mij heel goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt,
Geen probleem natuurlijk!

VrGr Rob.

Plaats reactie