Hoera Printer is defect !

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
westcoastam
Contacteer:

Hoera Printer is defect !

Bericht door westcoastam » 13 nov 2017, 13:02

Hoe kan je daar nou blij van worden zullen een hoop denken , maar bij mij ligt dat anders , mijn hobby is alles zelf onderhouden , zeker als het om techniek gaat , met een kapotte printer heb ik dus weer een uitdaging !
Een paar dagen geleden merkte ik dat de printer (anet A8) niet ging printen , oorzaak ingestelde waarde van 40 graden van heaterbed werdt niet bereikt , als de heaterbed temp. niet gehaald wordt gaat de extruder ook niet opwarmen , nadat ik de temp v/h heater bed op 0 gezet had ging hij dus wel printen .
oorzaak was de connector op het heaterbed ,bij de Dikke zwarte draad (MIn van heaterbedelement ) was de connector aan de binnenzijde verbrand , de andere contacten niet , ik besloot dus om de connector deels te laten vervallen en de +/- rood en zwart van het heaterbed element direct door te solderen , de kleinere dunne draden zijn van de temp. regeling hier lopen niet de hoge stromen , dit deel v/d connector heb ik intact gelaten , aan de onderkant v/h heaterbed zie je dat er 2 plusaansluitingen en 2 minaansluitingen zijn , deze heb ik door gemeten want ik twijfelde of dit misschien een reserve heater element was , maar dat was niet het geval , de 2 minaansluitingen zijn doorverbonden en 2 plusaansluitingen ook , in de connector echter niet , alle stroom moest dus door een heel lullig pinnetje van de connector , heb dus het de connector
verkleind dmv. Stanley mes het is nu een 2 polige connector v/d temp regeling . vervolgens de plus(rood) gestript en direct gesoldeerd op de 2 plus pennen v/h heaterbed , ditzelfde ook gedaan met de MIn(zwart) , hierna getest heaterbed was zeer snel op 80 graden, daarna weer proefprint gemaakt , dat ging prima .
zie ook bijgevoegde foto's https://myalbum.com/album/ZoKs1VIJfb5W

3drob
Contacteer:

Re: Hoera Printer is defect !

Bericht door 3drob » 13 nov 2017, 14:22

Westcoastam en ik kennen elkaar,

Maar dit is ook gelukig een BIJNA ongeluk!

http://www.3dprintforum.nl/3dprintforum ... =50&t=1663

VrGr Rob.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 14 nov 2017, 15:04

In elk geval werkt het weer. :D

groet Ronald.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 15 nov 2017, 23:38

Gelukkig wel Ronald
Die A8 heeft hier ook al heel wat uurtjes staan draaien , het is dan ook niet verwonderlijk dat ie eens een keer kapot moest gaan , maar deze fout had niet nodig geweest als ze de gehele connector benut hadden,het is in mijn ogen een fabrieksfout of domweg een bezuiniging.
groetjes terug vanaf deze zijde !

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 24 nov 2017, 10:36

Hee westcoast,

Soms is het onderhouden van de printer eerder de hobby dan het hebben van 3D geprinte objectjes :p

Ikzelf heb ooit een keer een vergelijkbaar probleem gehad, waarbij ook de connector naar het bed van mijn Flashforge creator x was dorogebrand op een zelfde manier.
Deze net zoals jij op de connector aan elkaar gesoldeerd en weer gaan!

Echter had ik toen het vermoeden dat het misschien onder andere kwam omdat ik in een omsloten, actief afgezogen omgeving printte, welke afzuigt bij een temperatuur van toen 40 graden in de bovenkant van de doos. (Box3d.eu).
Uiteraard zijn die stekkertjes ook gewoon cheapo's waarvan je niet veel mag verwachtten, maar ik dacht dat een hogere temperatuur misschien wel de druppel was.

Printte jij in normale kamertemperatuur, of wellicht ook iets van verwarmde omgeving?

Groetjes, Ewoud
http://www.goedkope3dfilamenten.nl

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 25 nov 2017, 07:50

nee , ik print in een kamer waar geen verwarming aanstaat en die dus vrij koud is , nee deze fout had voorkomen kunnen worden als ze in china de gehele connector goed aangesloten hadden , op de foto kan je goed zien dat het heaterbed 2 plus en 2 min aansluitingen heeft die palallel staan , hierdoor moet gemakkelijk 6/7 ampere doonheen kunnen , origineel gaat alles via 1 lullig pennetje , dit gaat een tijdje goed maar vroeg of laat gaat dit stuk , beide pennen direct vast solderen is dan in mijn ogen de beste optie , laten we ook niet vergeten dat deze plek om stroom toe te voeren een hele kwetsbare is , het is continu in beweging en met een wisselende temp,

Plaats reactie