wienkan mij helpen? (instellingen probleem)

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
marco
Contacteer:

wienkan mij helpen? (instellingen probleem)

Bericht door marco » 29 jul 2015, 13:00

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een 3d printer alleen ik kan er nog niks mee. Ik heb de prusa mendel i3 pro c dual extruder.
Ik heb een filpje gemaakt van de printer.

Wie zou mij willen helpen? Ik zie de bomen door het bos niet meer. Wat ik wel weet is dat het in de instellingen ligt en er niks kapot is. Want soms word de extruder wel aan gestuurd. (1 van de 10 x).

Hier het filmpje:

Mvg. Marco

P.s. ik kom steeds op de app van youtube terecht. Ik stuur de link vanavond door. Om half6

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Re: wienkan mij helpen? (instellingen probleem)

Bericht door Jean-Paul » 31 jul 2015, 20:39

Gebruik je het juiste filament en heb je daar al testen mee gedaan, met verschillende soorten? Wordt het hot end heet genoeg en is de doorvoer voldoende? Kunnen tandielen vrij bewegen? Zitten kabels goed aangesloten? Ik denk wel dat er meer info nodig is om je beter op weg te helpen.

marco
Contacteer:

Bericht door marco » 02 aug 2015, 08:09

Bedabkt voor je reactie,

Nou wat ik denk is dat alles goed is aangesloten en goed werkt, behalve dat hij of het filament er te snel door heen stuurt, of hij stuurt de motor vaak niet aan die het filament erdoor heen stuurd. Het wisseld elkaar af..

Dus de printer doet het wel. Zoals op het filmpje staat doet hij alles behalve het filament erdoor heen sturen. Aan het einde van het filmpje heb ik nog een paar voorbeelden van hoe het eruit is gekomen als hij wel print.

En er is nog 1 plobleemje, waar ik mij eigenlijk nog niet heel druk ommaak is dat ik de bed hoogte niet goed krijg. (Niet automatisch) een papier dikke is te dun, want dan verdrukt hij de boel. En als ik hem hoger instel maakt hij rondjes filament en geen rechte lijn. Omdat hij dan te hoog staat.

Mvg. Marco

by ctrl design
Contacteer:

Bericht door by ctrl design » 27 aug 2015, 13:58

Marco,

heb net je filmpje bekeken.

wat voor filament gebruik je? 225 graden is voor pla heel warm en gaat dan worping geven Ik print met pla op 200 graden en een koud bed. De temp van je bed moet je ook goed afstemmen met het soort filament ook i.v.m. de hechting aan je bed.
Wat ik zo snel zag in de instellingen is dat je op een plek 2 extruders actief hebt en in je slicer maar 1.

Nu slice je met slic3r. Cura is ook een mooie slicer en veel makkelijke in gebruik zeker qua instellingen. Zelf ben ik begonnen met slic3r maar nu via cura met siplify3d aan het printen.

Wat ik ook altijd doe voor ik een print start is even 2cm filament extruderen door de kop om zeker te zijn dat alles goed staat qau warmte.

Qua z hoogte heb ik hier in de eeprom settings wat aanpassingen moeten doen om de hoogte juist te krijgen.

Hoop dat je er wat verder mee komt.

Grt, Maarten

RonPanhuis
Contacteer:

Bericht door RonPanhuis » 05 sep 2015, 03:22

Ook ik ben rete vers in de 3d wereld
en ook ik heb de zelfde printer die jij hebt alleen heb jij een xtra kop er op.
Alhoewel ik er ook geen bal van snap is het mij toch gelukt om ern aantal dingen uit te printen zoals het coloseum een puzzel en wat reseve onderdelen.
waar dat goed voor is nou nergens voor maar heb wel kunnen zien dat hij werkt.
In het begin zelfs mijn arduino board geflasht zonder dat ik uberhaupt wist wat een arduino bord was.
reden was dat ik de software repetier als een soort van piano gebruikte om wat uit die printer te persen.
a fijn ik ben nu wel "Master in het flashen van dat ding geworden".
het is moelijk om vanaf het kleine filmpje direct te reageren over wat er loos kan zijn.
zoals er ook al is gezegd temp is niet zo top ingesteld ik was wat zuinig in de celsius maar straks smelt je jotend nog :lol:
ik heb na mijn eerste paar dagen debacle de tijd genomen om toch maar te beginnen met het lezen van hoe het systeem nou werkt.

Welke software er nodig is.
weke afstelling de software nodig heeft. De Z hoogte stel ik bij mijn prusa af door een schroef in of uit te draaien.
zodat hij op ern vast gestelde moment de microswitch aantikt.
daarna breng ik het bed op de juiste hoogte.op de 3 andere punten.
a fijn

mischien dat je iets meer info kan geven.

evt wil ik de instellingen die ik heb wel met je door nemen .
die zullen nagenoeg gelijk moeten zijn op die xtra kop na.

Stuur maar een bericht als je het wat lijkt.

Groeten Ron
ps allemaal getik op mijn gsm om 03:15 nadat ik dacht dat mijn prusa happy zou wezen met de nieuwe Marlin...dus er zitten dat bleek dus niet zo te zijn want die nieuwe marlin is foute shit voor mijn prusa
wederom maar weer een flashje.
ongetwijfeld ziiten er door dat getik op ut kleine scherm een boel spel fouten en of vreemde teksten tussen
excuus alvast hier voor. :D

Plaats reactie