eenheden

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
winwin3
Contacteer:

eenheden

Bericht door winwin3 » 26 apr 2015, 23:16

Als beginneling in 3D-printing heb ik het lastig bepaalde dingen te plaatsen. Zo vraag ik me af hoe je de prestaties van verschillende printers onderling kunt vergelijken ? Welke eenheden gebruik je daarvoor dan, voor bv. snelheid of densiteit of afwerking ?
Alvast bedankt.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Re: eenheden

Bericht door Jean-Paul » 01 mei 2015, 01:44

Bij 3D printen worden de laagjes gemeten en aangeduid in "Micron". Hoe lager het micron getal, hoe hoger de resolutie, des te scherper de print. Printers die met UV licht hars verharden printen op dit moment de hoogste, bijna niet zichtbare, resolutie.

Je moet je eerst afvragen: Wat wil ik gaan printen? Op basis van dat antwoord kom je uit op een materiaal waarmee je gaat printen. Metaalprinters zijn vaak zwaardere industrieprinters. Zandsteen printers kunnen full color printen maar het resultaat is minder sterk als bijvoorbeeld een plastic ABS print. Nadeel hiervan is dat je geen kleur kan mengen. Recente printers bieden wel de mogelijkheid om met meerdere koppen tegelijk te printen waardoor het combineren van kleur en materiaal mogelijk is.

Zie voor meer algemene informatie deze pagina: http://3dprintbedrijven.nl/algemene_inf ... inten.html

Plaats reactie