Strak printen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
fnelen
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:54
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door fnelen » 01 mei 2018, 19:21

Ik zou om te beginnen eerst eens proberen met een veel lagere snelheid.

Kees
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 10 mei 2018, 14:10

nadat ik de riempjes iets strakker heb gesteld is het idd een stuk beter (hardy)
misschien moet ik ook instellen langzamer te printen (fnelen)

Beste 3Dwim ik waardeer erg dat je mij wilt helpen maar omdat de 70 al ben gepasserd valt het kwartje niet altijd
daar bedoel ik mee dat ik de afkortingen niet snapt en mijn engels is ook niet geweldig
grt Kees

vincent1971
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door vincent1971 » 10 mei 2018, 18:51

Mijn ervaring met 3D printen. Proberen en bekijken wat wel en niet goed gaat. Gaat het niet goed nadenken waarom het niet goed gaat.. zo heb ik eens het verkeerde ondersteuning gekozen voor een print. Die ondersteuning was alleen bedoeld voor kleine hoogtes ( zig zag in cura). Gevolg ondersteuning stortte in elkaar na 10 print uren. Leuk leermoment.

3Dwim
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3Dwim » 10 mei 2018, 19:32

Wat is snel printen ?

Bij ons staat ie altijd op 60mm/sec.
Waarmee printen jullie dan ?
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

vincent1971
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door vincent1971 » 11 mei 2018, 00:58

3Dwim schreef:
10 mei 2018, 19:32
Wat is snel printen ?

Bij ons staat ie altijd op 60mm/sec.
Waarmee printen jullie dan ?
PLA -> 60mm/sec tot 180mm/sec ( afhankelijk van merk )
PETG -> 30mm/sec

phtvs
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:36
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door phtvs » 11 mei 2018, 13:15

Het hang er natuurlijk ook vanaf wat je precies print. Een print waar veel overhangende delen zijn die support nodig hebben, print ik beter op wat lagere snelheid. Rechttoe, rechtaan prints (rechthoekige/vierkante doosjes enzo) gaan bij mij op een veel hogere snelheid (60 to 80 mm/sec). Heb ik een print met veel details erin, dan print ik op 30 tot 40 mm/sec.
Groet,
Theo


vincent1971
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door vincent1971 » 11 mei 2018, 18:49

Support print ik altijd op de halve snelheid. Bij PETG b.v. print ik die op 15 tot 20 mm/sec. Gebruik cura als slicer. Hangt ook een beetje af van het type support. Maar in het algemeen kan ik met mijn 3D printer 1 cm overbruggen zonder support.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten