Clipsysteem om mijn OctoPi server aan printer te bevestigen

Vraag en aanbod van filament, prints, 3D-scans, 3D-tekenaars, bestanden etc.
Ch3vr0n
Contacteer:

Clipsysteem om mijn OctoPi server aan printer te bevestigen

Bericht door Ch3vr0n » 12 jan 2021, 18:17

Hoi mensen,

Ik ben gek op die OctoPi server, maakt het versturen van prints naar printer super makkelijk en geen gedoe met sd kaartjes etc (vooral daar printer in andere kamer staat). Enige wat me op dit moment een beetje stoort is dat dat ding daar maar ligt te liggen en de kabels die rondslingeren.

Mijn OctoPi server is dit deze set https://www.amazon.fr/gp/product/B07YYXNMG7/

Gezijn mijn 3D ontwerpskills nog lager zijn dan mijn kennis van 3d printen op dit moment vroeg ik me af of iemand een ontwerp voor me zou willen maken. Hoeft zeker niet kosteloos! Foto's en afmetingen kunnen naar believen worden bezorgd. Wat niet zichtbaar is op foto 4 van de amazon link is dat aan de rechterkant een camerastatief schroefmount zit. Connectiepoorten bevinden zich uitsluitend links en onderaan, achteraan zit de opening voor het sd-kaartje.

De printer zelf is dit ding https://www.creality3dofficial.com/prod ... 3d-printer

Hoe ik dit clipsysteem zie werken, is een soort beugel die naar believen rechts of links kan vastgeklikt (idealiter met de statiefmount rechts, naar beneden gericht zodat alle IO poorten makkelijk bereikbaar zijn) worden op het frame van de printer met een soort van haakjes die dan weer de OctoPi behuizing vasthouden, maar niet belemmeren om de behuizing lost te maken voor makkelijk updaten van het OctoPi image op SD-kaartje.

Ik zie jullie feedback graag tegemoet
Creality CR-10 Max, gekoppeld aan Raspberry PI 4B octoprint server
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem
(to do: implement Z-Sync kit, Rpi frame mount)

hardy
Contacteer:

Re: Clipsysteem om mijn OctoPi server aan printer te bevestigen

Bericht door hardy » 12 jan 2021, 18:39

Hier is toch genoeg te vinden denk ik.
https://www.thingiverse.com/search?q=ra ... t=relevant
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208/2209,MKS TFT35 display

Hairman
Contacteer:

Bericht door Hairman » 12 jan 2021, 18:45

Er zijn op thingyverse pi cases te vinden die je zo op een 2020 profiel kan schroeven..
Misschien zit daar iets tussen, kan je zelf printen.

Edit: Hardy is me voor zie ik..

Verstuurd vanaf mijn Armor_3 met Tapatalk

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 12 jan 2021, 18:54

Is het een voorwaarde dat de pi aan het frame vast zit? Of is dit bijvoorbeeld ook een optie

Afbeelding

Afbeelding
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Hairman
Contacteer:

Bericht door Hairman » 12 jan 2021, 19:02

Wat jij wil, kwestie van zoeken en eventueel aanpassen..

Verstuurd vanaf mijn Armor_3 met Tapatalk

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 12 jan 2021, 19:11

@Hardy & Hairman Der zijn inderdaad genoeg behuizingen te vinden, das het probleem niet. Ik heb der al 1. Bevestingingssystemen heb ik nog niet gevonden en al helemaal niet voor mijn enclosure. Laat staan dat ik de skills heb om die aan te passen.

@PrintEngineer, absolute voorwaarde niet. Wel een grote must. Ik kan nogal eens onhandig zijn en dat ding onbewust van de werktafel gooien als ik een print aan het afwerken ben. Als dat ding aan het frame vasthangt, kan dat gewoon onmogelijk gebeuren.
Upgrades: Wham Bam Flexible Bed System, MicroSwiss All-Metal Hotend MK8, ge-3Dprint cablemanagement systeem

JohanG
Contacteer:

Bericht door JohanG » 12 jan 2021, 20:06

Ik zie het probleem niet.
Ik zie op de foto van de Raspberryset geen camera. Dus is Raspberry op de printer aangesloten met een USB kabel.
Je kunt dus de Raspberry overal in buurt van je printer uit het zicht verstoppen.
Het enigste wat dan in het zicht is, is een dun USB kabeltje.

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 12 jan 2021, 20:16

Wat heeft het ontbreken van een camera op de foto's te maken met de manier waarop de raspberry is aangesloten op de printer? Een raspberry kan je bij mijn weten enkel aansluiten via usb op de printer, of er nu een camera aanwezit is of niet. En zoals ik aangaf, ding moet makkelijk bereikbaar maar toch geen kans op omstoten. Als ik dat ding ga verstoppen is de kans op omstoten klein, maar niet meer makkelijk bereikbaar.

Qua kabelmanagement, daar hebben ze zip-ties voor uitgevonden.

JohanG
Contacteer:

Bericht door JohanG » 12 jan 2021, 20:32

Waarom moet de Raspberry gemakkelijk bereikbaar zijn.
Ik heb hem zo aangesloten dat hij gelijk met de printer opstart.
Alle functies zijn dan te benaderen via de PC zodat ik tot nu toe de Raspberry na het aansluiten niet meer in mijn handen heb gehad.
Verder is Raspberry zo robuust dat hij onder normale condities gewoon altijd zijn werk doet.
Ik heb hem ergens naast de printer staan omdat de aansluitkabel voor de camera maar 50 cm lang is.

Ch3vr0n
Contacteer:

Bericht door Ch3vr0n » 12 jan 2021, 21:49

Qua bereikbaarheid heb ik in 1e bericht al gezegd ;-). Voor als ik aan het SD kaartje moet zijn om nieuwe OctoPi image moet flashen of wat anders. De robuustbaarheid heeft er niks mee te maken :-P

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Plaats reactie