Gezocht: Desinger

Vraag en aanbod van 3D-prints, 3D-scans, programmeurs, 3D-tekenaars etc.
Plaats reactie
Friso Janssen
Contacteer:

Gezocht: Desinger

Bericht door Friso Janssen » 27 jan 2016, 14:34

Ik Samen met drie anderen Bedrijfskunde studenten ben ik bezig met het opzetten van een student company.

Wij geloven dat duurzaam ondernemen de toekomst is en wij willen dit vormgeven door een zo duurzaam mogelijk product en productieproces te creëren. Ons doel is om mensen te inspireren om bewuster met het milieu om te gaan.

Wij hebben de missie om mensen door een duurzame bril naar de wereld te laten kijken. Dat nemen we vooral ook heel letterlijk: We willen de meest duurzame zonnebril maken.

We hebben al heel wat verschillende productietechnieken bekeken maar ons oog viel op 3D printen, omdat er met PLA kan worden gewerkt dat biologisch afbreekbaar is.

Wat we ook heel cool vinden is het gebruiken van een Filabot, waardoor we plastic afval zoals flessen kunnen omvormen tot filament.

Het zou natuurlijk het mooist zijn als we de verkochten brillen na gebruik weer terug kunnen nemen om deze te recycle. Tevens willen we een deel van de winst weer investeren in nieuwe duurzame initiatieven.

Nu hebben wij weinig ervaring met 3D printen en designen en zijn daarom opzoeken naar een enthousiaste designer met relevante kennis die samen met ons de uitdaging aandurft te gaan.

Ben je geïnteresseerd?

Reageer dan op deze form of stuur een mail naar : frisojanssen15@gmail.com.

Tevens ben ik bereikbaar op het nummer: 0638125875

by ctrl design
Contacteer:

Re: Gezocht: Desinger

Bericht door by ctrl design » 29 jan 2016, 13:47

Friso, en andere 3 bedrijfskunde studenten,

check even de tingiverse site en pinschape site. Hier staan al zoveel brillen en zonnebrillen op.
kan je gratis downloaden en bij en hup laten printen.

Oja pla en heel veel zon gaan niet zo lekker samen. Pla vervormd als je dit lange tijd in de zon legt door de warmte.

succes met het opzetten en als jullie iets hebben deel het hier dan ook even.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 30 jan 2016, 10:56

Ik denk het dus ook. En los daarvan, waarom geen hars/UV vloeistofprinter? Gaat snel, hoge resolutie en een steviger eindresultaat. Je kunt er zelfs transparante ontwerpen mee printen. Het is alleen niet duurzaam.

Ik ben ook benieuwd hoe jullie project gaat verlopen en zou het wel leuk vinden als jullie ons oo de hoogte houden!

Succes!

Friso Janssen
Contacteer:

Bericht door Friso Janssen » 01 feb 2016, 12:21

Bedankt voor jullie reacties!

Ik krijg ook steeds meer het idee dat PLA inderdaad niet het juiste materiaal is om mee te werken.
Ik ben nu aan het kijken of gerecycled filament een optie is.

Hars of UV vloeistofprinter klinkt goed maar het is de bedoeling dat we duurzaam zijn dus wij kunnen deze methodes niet gebruiken.

Ik ga vandaag op tingiverse en pinschape kijken!

Morgen heb ik ook ene afspraak met www.oceanz.com te kijken naar mogelijke opties.

Plaats reactie