Misschien niet alleen voor Ender 3 ?

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Plaats reactie
3drob
Contacteer:

Misschien niet alleen voor Ender 3 ?

Bericht door 3drob » 12 jan 2019, 11:58

ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Robbel2005
Contacteer:

Re: Misschien niet alleen voor Ender 3 ?

Bericht door Robbel2005 » 12 jan 2019, 12:15

Heb onlangs zo een koppeling geprint, is bruikbaar voor elke printer met bowden feeder.
https://www.thingiverse.com/thing:1993384
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe-Frankenstein
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 16 jan 2019, 16:33

Met welk soort filament hebben jullie deze geprint en merk je iets van verschil?

Ik had van de week, naar aanleiding van je post, deze print gemaakt, maar helaas brak het schroefdraad in de extruder af :/ Heel gepiel geweest om deze er weer uit te krijgen. Misschien als ik PETG onder de knie heb kan ik het daar nog eens mee proberen, maar als jullie zeggen geen verschil te merken laat ik het misschien ook wel hoe het is, want nu is het ook niet slecht.
CR-20 Noob

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 16 jan 2019, 16:50

Heb deze nozzles gekocht,

https://nl.aliexpress.com/item/5-stks-M ... 4c4d9N37I4

Onderkant van het heated blok een klein stukje getapt tot ze erin passen. Dit type nozzle kan het teflonbuisje erin gestoken worden. Geen gezeur meer, werkt uitstekend op mijn Ender-2.

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 16 jan 2019, 17:18

MatthijsT schreef:
16 jan 2019, 16:33
Met welk soort filament hebben jullie deze geprint en merk je iets van verschil?

Ik had van de week, naar aanleiding van je post, deze print gemaakt, maar helaas brak het schroefdraad in de extruder af :/ Heel gepiel geweest om deze er weer uit te krijgen. Misschien als ik PETG onder de knie heb kan ik het daar nog eens mee proberen, maar als jullie zeggen geen verschil te merken laat ik het misschien ook wel hoe het is, want nu is het ook niet slecht.
Ik had er eentje gemaakt van pla, maar hield hem als reserve. Had er twee bij mijn bowden tube, en deze werken tot hiertoe goed, maar die bij mijn extruder zat hield de tube niet goed vast, want bij retraction schoof deze er gedeeltelijk uit. Daarom dacht ik dat het goed was iets in petto te houden... Alleszins geen pla gebruiken langs de warme kant!
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe-Frankenstein
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

DennisK
Contacteer:

Bericht door DennisK » 16 jan 2019, 22:58

Opzich die manier van klemmen is misschien nog niet zo een gek idee.
Mijn E3Dv6v zit een plastic dopje ofzo. Veel speling maar goed.

Aan de extruder kan moest ik de bowden eruit hebben laast maar met geen mogelijkheid meer.
Dus zo hard getrokken dat het tandkransje van de koppeling er mee uit kwam. Bowden was helemaal ingekerft. Daardoor gaf hij niet meer vrij.

Zoiets als dit natuurlijk geen last van.

Misschien maar eens printen als backup.
=)

Plaats reactie