Stepper motor demper

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Rob52
Contacteer:

Re: Stepper motor demper

Bericht door Rob52 » 07 jan 2019, 16:44

Verhalen zijn verschillend. Ik heb er hier 2 liggen en die op het Anet bord geprobeerd. Dat ging geheel fout want de motoren gingen meteen de andere kant opdraaien. Dat was dus geen succes. Daarna ze op het Ramps bord ingezet, dat gaf geen problemen. Ik kon het verschil echter niet horen dus ik heb ze er maar weer tussenuit gehaald. Degene die ik heb liggen zijn met 4 diodes, maar ik geloof niet dat 8 diodes nu het ultieme verschil gaat maken.
Groeten, Rob.

Anet A8.

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 07 jan 2019, 20:39

vincent1971 schreef:
07 jan 2019, 16:10
MatthijsT schreef:
07 jan 2019, 15:54
Rob,

Ik vind het persoonlijk wel heel fijn om de printer rechtstreeks aan mijn PC te hebben hangen.

Wat mijn uiteindelijke bedoeling was:
NUC(mini pc) + webcam en scherm

De pc zit dan op het netwerk en heeft de cambeelden van de printer op het scherm open staan. Ik log dan via Chrome remote in op de NUC en kan vanaf de bank beneden kijken hoe de print er voor staat. Dat beantwoord ook gelijk jou opmerking Rob, ik laat hem dus niet totaal onbeheerd achter. Dat vertrouw ik toch niet helemaal. Maar ik vind het ook een beetje nutteloos er 3 uur naar zitten te gapen. naast dat mijn vrouw dan ook gaat zeuren dat ik nooit naast haar op de nieuwe bank zit vind ik het zelf ook wel prettig om niet continue daar te zitten.

Ik heb een 90 graden usb kabel gekocht welke ik met klemmetjes vast zet aan de behuizing van de printer. Deze kan dus niet bewegen oid. De computer word dan enkel en alleen gebruikt voor printen en monitoren er van.

Maar iemand ervaringen met die TL-smoothers? Ik krijg ze morgen binnen van RepRapworld dus ben benieuwd :D
Ik ben er ook benieuwd naar...hoor het graag. Als ik op youtube zo kijk dan scheelt het veel in geluid.
Trouwens al eens gedacht aan een raspberry pi + octoprint?
Ik weet niet of het mogelijk is om de octopi te voorzien van cura. Voor mij was dat de reden om een nuc te nemen. Ik vind het fijn om direct te slicen en door te zetten naar de printer.
CR-20 Noob

speedster2001
Contacteer:

Bericht door speedster2001 » 07 jan 2019, 23:57

Octopi maakt gebruik van een Cura engine, ik heb er zelf nog niet mee gespeeld omdat ik de RPI3 en cam alleen gebruik en om de verlichting te sturen en printer uit zetten. Ik zal eens kijken voor je of dit behoorlijk werkt.
Anet A6, Marlin 1.1.9, div mechanische upgrades, Cura 3.6, Octoprint, RPi3 en Camera V2, Ultrabase, Mosfets, 300W power, BLTouch, actieve fan aansturing vanuit Marlin, MKSGEN 1.4, SPI TMC2130 V1.1
http://www.hmr-audio.nl

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 08 jan 2019, 20:01

Vanmiddag is mijn pakketje met PLA/PETG/ABS binnen gekomen :) Ik was zo blij als een kind met nieuw speelgoed( is ook gewoon speelgoed, alleen ik ben wat ouder geworden).....

Ook heb ik vandaag mijn ombouw "af". Het is een V1 versie waar ik nu al upgrades voor heb bedacht, maar eerst maar eens kijken of het concept werkt.

Bij het pakketje wat binnen gekomen was zaten ook mijn TL-smoothers. Ik vol goede moed deze geïnstalleerd, eitje. Echter kwam ik tot de conclusie dat mijn pc om wat voor reden dan ook de printer niet meer herkend. Ik hoor wel het geluid dat er een apparaat aangesloten word, maar in cura kan ik hem niet vinden.... Heel bijzonder. Iemand een idee wat dit kan zijn?

VWB het geluid:
Ik heb nog niet het idee dat het een wereld van verschil is. Persoonlijk vind ik het geluid nog steeds een irritant hoog piep geluid...
Ik heb deze smoothers gebruikt:
https://reprapworld.nl/products/elektro ... provement/
Iemand hier ervaringen mee? Kan ik deze verkeerd hebben aangesloten?
CR-20 Noob

speedster2001
Contacteer:

Bericht door speedster2001 » 08 jan 2019, 20:12

Ik zie niet waarom deze smoothers ervoor zorgen dat je printer niet meer zichtbaar is op de USB. Heel raar. Kon je wel vanaf SD printen en deden de motoren normaal ?

Ik gebruik de smoothers ook direct onder de TMC2130 drivers. Maar ben dit gelijk gaan doen met de drivers en weet dan ook niet of het ook echt merkbaar iets doet.
Anet A6, Marlin 1.1.9, div mechanische upgrades, Cura 3.6, Octoprint, RPi3 en Camera V2, Ultrabase, Mosfets, 300W power, BLTouch, actieve fan aansturing vanuit Marlin, MKSGEN 1.4, SPI TMC2130 V1.1
http://www.hmr-audio.nl

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 08 jan 2019, 20:28

Heel raar. Ik heb de print even op SD gezet en gedraaid. Daarna nogmaals de usb er in en direct zag hij hem.

Ik snapte de link ook niet eerlijk gezegd, maar hij doet het.

De motoren lopen normaal. Ik merk er niks aan! Ik ga nog wat meer prints doen(dit waren zomaar een paar boutjes om te testen).
Update volgt!
CR-20 Noob

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 08 jan 2019, 23:29

Ik heb nu een aantal prints gedaan met de nieuwe TL-smoother er op, maar ik heb nog steeds niet het idee dat hij stiller is, maar wel het idee dat de kwaliteit enorm verbeterd is. Nu kan het ook zijn dat ik een andere PLA gebruik. Heb er nu PLA+ van Esun op zitten.

Heb een m4 bout met moer geprint, de moer was helaas te klein voor de bout, maar met een 'echte' moer geprobeerd en werkte feiloos! Was er gewoon van verbaasd hoe nauwkeurig het was! :) Begin het dan eindelijk toch te leren denk ik!
CR-20 Noob

Plaats reactie