Youtube kanaal met videos over 3D Printen

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Rob52
Contacteer:

Re: Youtube kanaal met videos over 3D Printen

Bericht door Rob52 » 10 dec 2018, 12:53

kaphaak schreef:
10 dec 2018, 12:18
Ik had gehoopt mij eerste bericht steeds te kunnen wijzigen als ik een video had toegevoegd maar of ik ben blind of het kan niet, wat jammer is natuurlijk.
Dat is vrij gebruikelijk op forums. Meestal staat er een maximale tijd dat een bericht nog kan worden aangepast ingesteld. Of er kan niet meer worden gewijzigd nadat er een bericht door iemand anders achteraan is geplaatst. Dat is een foruminstelling. Eigenlijk bedoeld om te voorkomen dat mensen (uit bijvoorbeeld kwaadheid) hele berichten verwijderen en de draad in het verhaal helemaal verdwijnt.

In zo'n geval kan de moderator (of admin) wel even de moeite nemen en een aanvulling zoals in je laatste bericht toch in het startbericht bij te plaatsen. Het is minder gebruiksvriendelijk, maar het heeft dus wel een achtergrondreden. Alhoewel ik natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen of deze gedachte ook hier bij dit forum meespeelt.
Groeten, Rob.

Anet A8.

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 10 dec 2018, 13:04

Hoi Ronald.
Bij deze hebt ik het even voor jou gedaan .

gr Wim
Anet A6 en quadcopters

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 10 dec 2018, 13:11

Dank je Wim.

grt Ronald
Originele Prusa i3 MK3 kit

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 14 dec 2018, 12:01

Kom ik weer met een derde deel in de Tinkercad serie. De video is hier te vinden:

https://youtu.be/peefv3WvJZU

Misschien kan iemand hem weer op de juiste plek erbij zetten, in dit geval dus in de serie Tinkercad. Alvast eeuwige dank.

Grt Ronald.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 15 dec 2018, 22:41

Rob52 schreef:
10 dec 2018, 12:53
kaphaak schreef:
10 dec 2018, 12:18
Ik had gehoopt mij eerste bericht steeds te kunnen wijzigen als ik een video had toegevoegd maar of ik ben blind of het kan niet, wat jammer is natuurlijk.
Dat is vrij gebruikelijk op forums. Meestal staat er een maximale tijd dat een bericht nog kan worden aangepast ingesteld. Of er kan niet meer worden gewijzigd nadat er een bericht door iemand anders achteraan is geplaatst. Dat is een foruminstelling. Eigenlijk bedoeld om te voorkomen dat mensen (uit bijvoorbeeld kwaadheid) hele berichten verwijderen en de draad in het verhaal helemaal verdwijnt.

In zo'n geval kan de moderator (of admin) wel even de moeite nemen en een aanvulling zoals in je laatste bericht toch in het startbericht bij te plaatsen. Het is minder gebruiksvriendelijk, maar het heeft dus wel een achtergrondreden. Alhoewel ik natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen of deze gedachte ook hier bij dit forum meespeelt.
De voornaamste reden dat dit niet kan of mag, is omdat een bericht wijzigen een topic ook extra verwarrend kan maken. Of dat de context compleet zoek kan raken. Als er bijvoorbeeld ge-quote wordt, of gerefereerd naar een openings post, dan is het niet handig wanneer er later teksten worden aangepast of verwijderd. Er staat dus een timer op die je de tijd geeft om nog eens rustig je tekst te doorlopen op fouten of om aanvullingen te doen. Maar dat is dus voor bepaalde tijd.

- Deze optie kan ik in het admin dahsboard instellen op minuten. Dus niet op dagen, weken of maanden, maar minuten. Dat geeft al aan hoe ongebruikelijk het is om een topic voor onbepaalde tijd bewerkbaar te maken.

En inderdaad, er zijn soms gebruikers die ook berichten willen verwijderen terwijl andere leden ook tijd en moeite hebben gestoken in een reactie. Het is dus ook om te voorkomen dat anderen de dupe worden van iemands frustratie.

In dit geval is het natuurlijk niet handig maar het is dan ook lastig om forum regels aan te passen voor een specifiek doel of topic. Geef inderdaad gerust aan wanneer er video’s toegevoegd mogen worden. Per stuk is teveel van het goede maar eens in de zoveel tijd kunnen we je openings post aanpassen en een update toevoegen.
Persona non grata

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 15 dec 2018, 22:44

Ik maak niet elke dag een video, misschien één keer per week, lijkt me niet zo'n lastige zaak dat de mods hem dan plaatsen.

Grt Ronald.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 15 dec 2018, 22:48

Dat is niet het werk van een moderator, om jouw topic elke week handmatig te updaten. Het zou wat zijn als we zo meerdere topics moeten onderhouden... Voeg gewoon je nieuwe video’s toe als reactie. Dan komt je topic ook nog eens voorbij in het blok met recente reacties bovenin het forum.

Nogmaals, als je eens in de zoveel tijd een lijstje maakt met video’s die kunnen worden toegevoegd, dan is dat prima. Maar verwacht niet dat het per video wordt bijgewerkt en dat het ook zsm gebeurt.
Persona non grata

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 15 dec 2018, 22:56

Los van het aanpassen door een mod kan iedereen zich natuurlijk abonneren op het videokanaal van de maker. Dan ben je altijd en onafhankelijk van het forum op de hoogte als er een nieuwe video uit is gekomen 8-)
Groeten, Rob.

Anet A8.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 15 dec 2018, 23:04

Dat lijkt mij sowieso goed om te doen. Dat is waar YouTube voor bedoeld is.

@ Kaphaak
Als je nou op je YouTube kanaal afspeellijsten maakt, dan is het een stuk eenvoudiger om die in je post op een rijtje te zetten. Als leden klikken op een link van een afspeellijst, krijgen ze alles te zien wat je toegevoegd hebt, ook achteraf. Het topic zelf kan je vervolgens gebruiken om nieuwe video’s aan te kondigen door een reactie te plaatsen.
Persona non grata

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 15 dec 2018, 23:26

@Admin.

Als je het videokanaal had bekeken had je geweten dat er afspeellijsten op staan. Maar goed als jullie het liever hebben dat er steeds een nieuw postje onder komt dan komt er steeds een nieuw postje onder.

grt Ronald.

Plaats reactie