Geluid 3D printer

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Plaats reactie
wim62
Moderator
Contacteer:

Geluid 3D printer

Bericht door wim62 » 19 dec 2017, 12:23

Ik hebt een probleem , mijn 3d printer staat boven op een kamer op een buro blad .
De printer staat vast op een plaat multiplex .
Als hij aan het printen is maakt hij nogal behoorlijk wat geluid , ik hoor het door het hele huis en misschien ook de buren .
Nu wil ik er een geluid dempings-mat er onder maken .
Wat voor mat kan ik het beste hiervoor gebruiken ? .

gr Wim

kaphaak
Contacteer:

Re: Geluid 3D printer

Bericht door kaphaak » 19 dec 2017, 19:18

Ik zou, om te testen er eerst eens een stuk polystyreen onderleggen om te kijken of dat genoeg helpt want mogelijk moet je voor een gehele behuizing gaan.

Groet Ronald.

Ballegooijen
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 19 dec 2017, 20:34

Ik heb daar ook last van. Mijn printer is nu nog open maar de frequentie van het geluid is dusdanig hoog dat het heel ver doordringt. Ik ben wel van plan om mijn lagers van PLA te gaan printen. Ik heb een test gezien waarbij het geluidsniveau behoorlijk naar beneden ging.
Laatst gewijzigd door Ballegooijen op 20 dec 2017, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 20 dec 2017, 14:16

Heej,

Ik weet dat een paar rubberen plaat stukjes onder de printer waar hij de tafel raakt al wonderen kan doen,
en ik heb ook wel eens op thingiverse van die "verende" hoekstukjes gezien die je onder je printer plaatst, dit zou ook wat geluid weghalen.

Zelf gebruiken wij een Box3d, deze dempt praktisch al het geluid, en met luchtafzuiging;)
Misschien wel wat prijzig voor de hobyist, maar zijn geld dubbel en dwars waard,

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Plaats reactie