Printen met Ninjaflex A85

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Plaats reactie
kaphaak
Berichten: 374
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Printen met Ninjaflex A85

Bericht door kaphaak » 02 nov 2018, 15:40

Zo mijn eerste print met Ninjaflex zit erop. Dit is, als ik het overal zo lees, één van de moeilijkste materialen om mee te printen. Ik heb de volgende settings gebruikt:

Max print speed is 10mm/s
Nozzle temp 225 graden
Bed temp 55 graden
Non Print moves 150mm/s
Print speed during bridging 25mm/s
Zorg dat je het materiaal niet van de spoel laat trekken maar rol het af
Printbed met talkpoeder insmeren of evt. gluestick (niet voor betere hechting maar om de print later van het bed af te krijgen.)
Extrusion multiplier 1.12
Retraction gewoon aan laten staan.

Resultaat is in elk geval een gelukte print met wel een hoop stringing maar Ninjaflex stringt sowiso veel.


Afbeelding


Uiteindelijk is het materiaal extreem flexibel en ongeveer als elastiek. Het is echter wel lastig te printen dus en de settings zijn belangrijk misschien zelfs nog wel iets anders als hierboven beschreven. Voor dit object (voor mijn werk) is het echter voldoende.


Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast