instellingen voor Cura

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Plaats reactie
Dre M219
Contacteer:

instellingen voor Cura

Bericht door Dre M219 » 15 nov 2020, 15:09

Hallo lezers

Ik zit met een instelling probleem waar ik niet uitkom!
Sinds een halfjaar heb ik een 3d printer van het type Anet A8 plus en ben in eerste instantie goed geholpen om hem aan de gang te krijgen, maar ook heb ik sinds kort een nozzle van 0.2 en ik ben met de instellingen wezen rommelen (fout natuurlijk) maar kom er niet meer uit.
Mijn vraag is: zijn er voor leken als ik standaart instellingen voor verschillende nozzles of?
Waar kan ik deze ifo vandaan krijgen? (ik heb al gezocht bij cura maar kon niets vinden)

Ik ben bezig met een diorama van een bunkercomplex waar ik beheerder van ben en wil ook voertuigen erbij printen, maar met een 0.4 schijnt het niet op een schaal van 1:160 goed te uiten vandaar dat ik de 0.2 erbij heb gekocht.

ik hoor het graag.
vast bedankt

Frits
Contacteer:

Re: instellingen voor Cura

Bericht door Frits » 15 nov 2020, 15:35

Ik ben bang dat je ook in 1 op 160 nog flink wat problemen krijgt. Het hangt er natuurlijk van af hoe gedetailleerd je werkstuk moet zijn.
Maar een printspoorbreedte van 0,2 mm levert een streep op van 160 x 0,2 = 32 mm. Nu kun je nog een kleinere breedte instellen, maar niet zoveel. Je kunt in Cura bij instellingen die nozzle maat opgeven. Verder zou ik de printsnelheid wel flink verlagen, maar veel andere instellingen kunnen gewoon standaard blijven. Bed goed levelen en houdt de eerste laag tenminste 0,2 mm dik.
Met wat voor filament print je?
DesignSparkM 5.0, Blender 2.83.0
Cura 4.8, Pronterface 1.6.0
Artillery Sidewinder X-1 v5 (0,4 mm nozzle)
Artillery Genius (0,2 mm nozzle)

Plaats reactie