Tutorials

Over 3Dprintforum.nl. Gebruik, regels en informatie.
3Dwim
Contacteer:

Re: Tutorials

Bericht door 3Dwim » 12 apr 2020, 22:59

Ik snap het wel maar heb ook dubbel gevoel bij het terugzetten.
Als auteur van het stukje ligt de uiteindelijke keuze ook bij hem/haar.

Verder kan het topic dus op slot (als dat kan).

Enige opmerking van mijn kant zou zijn om het in goed nederlands te zetten en waar nodig de engels vertaling daarvan.
Ik heb een hekel aan teksten (ook op mijn werk) waar te pas en te onpas maar met enegelse kreten gegooid wordt.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 12 apr 2020, 23:09

Aan de andere kant, als iemand 1 keer het hele bericht had gequote, en dat is (helaas) geen uitzondering, dan had het bericht ook blijven staan. Dus ik zie er niet zo'n probleem in dat het er weer staat om duidelijkheid te scheppen. En bij veel fora kun je al na vrij korte tijd niets meer aan je bericht veranderen. Als dat hier ook het geval zou zijn dan had het er ook gewoon blijven staan. Dat is nu eenmaal een beetje het risico van iets dat je op internet zet wat dan door de hele wereld gelezen kan worden. Alleen staat men daar meestal niet bij stil.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 24 apr 2020, 16:46

Bedankt voor je suggestie Faahrev en ook voor de tijd die je hebt genomen om nuttige info op een rij te zetten en te delen met onze forumleden. Ik ben ook blij dat je de tekst hebt laten staan.

Dit forum is een platform waar je kunt discussiëren en waar je uiteraard ook informatie met elkaar kunt delen. Het is begrijpelijk dat er ideeën ontstaan over de manier hoe je informatie op dit forum kan delen. Het delen van info is natuurlijk van grote waarde en geen probleem, mits het binnen de functionaliteit en logica van het forum valt. Dat wil zeggen: Topics kunnen gestart worden als tutorial en ook als info pagina.

Er gelden alleen geen uitzonderingen voor dit soort topics, zoals het eindeloos bewerken van een openingspost of het aanmaken van een subforum voor tutorials terwijl het in de praktijk maar moet uitwijzen dit voldoende draagvlak heeft...

Mocht het zo zijn dat het delen van tutorials iets is dat regelmatig voorkomt, dan is het absoluut mogelijk om hier een subforum voor in te richten. Wie dit een goed idee vindt, kan beginnen met het plaatsen van tutorials in het Algemene forum, met in het begin van de titel van je post het woord TUTORIAL. Zodra er voldoende posts zijn (laten we zeggen een stuk of 30) dan is het geen enkel probleem om een subforum aan te maken specifiek gericht op tutorials.
omdat bij de huidige instellingen je een post, om begrijpelijke redenen overigens, maar tijdelijk kunt aanpassen
En dit topic laat dus precies zien waarom. Zodra er na lange tijd en veel reacties een openingspost wordt gewijzigd of verwijderd, is alle context zoek en hebben andere forumgebruikers voor niets tijd gestoken in een reactie. Het heeft niets met bereidwilligheid te maken of een moderator in staat is, te pas en te onpas, handmatig een bericht te bewerken. Het is niet de taak van een moderator om berichten te onderhouden en het is ook niet het doel van een openingspost om deze later aan te vullen of te wijzigen. Dat kan in de reacties of een nieuwe post met een update.
Persona non grata

Plaats reactie