hoe betrouwbaar is een3d printer(kan ik hier bij weglopen)

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
vincent1971
Contacteer:

Re: hoe betrouwbaar is een3d printer(kan ik hier bij weglopen)

Bericht door vincent1971 » 28 jan 2020, 22:36

Als ik een langdurige print heb blijf ik bij de eerste paar lagen. Dan na 1 uur nog eens kijken, dan na een uur of 2. Dan na een uur of 4. Loop echter nooit weg als ik een printer aanzet.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 28 jan 2020, 22:45

nwpvr schreef:
28 jan 2020, 20:10

Maar vertel eens... hoe gaan jullie dan om met zulke langdurige prints? Echt de volle 15 uur naast je 3D printer zitten? En hoe ga je om met prints die meerdere dagen in beslag nemen?
Doordeweeks heb ik sowieso nooit tijd om iets aan mijn hobby te doen dus speelt deze vraag (voor mij persoonlijk) niet. En ieder jaar vanaf eind maart begin april als het buitenleven weer is begonnen stopt bij mij het hobbyen. Begin oktober haal ik het dan vaak weer onder het stof vandaan.

Maar los van hoe ik met hobby's om ga vertrouw ik op de techniek van mijn printer. Een woningbrand (2012) heb ik ook al eens meegemaakt en daarna moesten we toch door met ons leven. In eerste instantie vertrouw na zo 'n brand nergens meer op, maar dat wantrouwen slijt en na een aantal jaren durf je weer dingen aan te laten staan terwijl je niet in de buurt bent. Mijn printer heeft dus ook wel aan gestaan terwijl er niemand thuis was

danny5692
Contacteer:

Bericht door danny5692 » 29 jan 2020, 10:08

Ik heb boven elke printer een infrarood bewegingsensor hangen die instelbaar is qua gevoeligheid.
Ze staan nu zo afgesteld dat ze niet reageren op de bewegende printkop, maar wel afgaan als ik een aansteker ontsteek op het bed.
Dan met een camera op elke printer, en alles gekoppeld aan smarthome, is er geen ontkomen meer aan dat ik dag en nacht direct een melding krijg als het misgaat.
Ook staan de printers aangesloten op smartswitches zodat ik de stroom kan ontkoppelen wanneer nodig.

ik heb ook eens gezien dat iemand een simpel wifi-deuralarm op de kop had gezet. de basis op de kop geplakt en een flinterdun plaatje plastick waar de sensor tegenaan hangt.
zodra een vlammetje het dunne plaatje bereikt, valt de sensor en geeft de basis een alarm aan smarthome.
Deze deursensoren kosten nog geen 10 euro bij de Action en zijn gratis te koppelen aan je telefoon en smarthome.
De stroomschakelaars en bewegingsmelders kosten hetzelfde.

Niet zo duur, wel zo veilig.

Bij elke print volg ik de eerste laag, dan loop ik weg en doe ik het met de camera als ik tussentijds even wil kijken.
De beweegbare cameras heb ik van ebay voor 18 euro.
Afbeelding

Afbeelding
CR-10
CR-10 max
Rhino/NX/solid edge/autocad/cura

justmeigor
Contacteer:

Bericht door justmeigor » 23 feb 2020, 18:45

De boel gewoon goed zekeren, LET WEL OP....er zijn gelijk en wisselstroom zekeringen, zet NOOIT OF TE NIMMER een wisselstroom zekering in een gelijkstroom circuit.....NOOIT-----> ZOEK EN VRAAG ECHT NAAR GELIJKSTROOM ZEKERINGEN.
Elke autozaak heeft ze, ook die voor 24v
Elke uitgang van je voeding gaat naar een bepaald onderdeel toe, meet de stroom naar dat onderdeel(serieel dus op Amp, ertussen).
Pas daar je zekering op aan, als je onderdeel 5A trekt, zeker dat onderdeel dan af met minimaal +10% van de getrokken stroom tot max +25% van de getrokken stroom= 10% 5,5A dc tot 25% = 6,25A
Vermiculiet platen als behuizing en een sprinkler aansluiten.
Vermiculiet heeft als voordeel ook nog dat het warmte isolerend is(rd per cm dikte = ca 12), ideaal voor hdpe prints.
Vermiculiet is niet duurder dan kwaliteits plaat hout en aanverwante artikelen zoals isolatie.
Het is bewerkbaar zoals gewoon hout, een sprinkler kost 2 a 3 euro gaat af bij 60-80-100-120- 140 of hoe heet je hem ook af wil laten gaan.
Mijn tabak droog en curing kamer( ja ik kweek mijn eigen tabak) heeft dezelfde opstelling.
Doos van 1x 2x 2 van vermiculiet platen, elektronica plus verwarming elementen erin en een sprinkler koppie op de waterleiding.

Je zou eventueel als extra veiligheid her en der een thermistor weerstand kunnen inbouwen. te hoge stroom, dan geeft hij minder stroom door: voordeel veiliger voor je apparatuur en simpler, nadeel extra electronica.
Met vriendelijke groet

Locomotieven en rollend materieel printen voor een tuinbaan in gauge 1 op een ender 5plus aan het printen, ik zie het zwaar in.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 14 mar 2020, 17:25

Een veel voorkomende vraag over 3D printen en zeker niet geheel onterecht. Een apparaat met een stekker kan altijd op de één of andere manier voor brand zorgen. Daarom ben ik ook geen fan om "zoekmachines" als argument te gebruiken, want wat je ook zoekt op internet je zult vast wel wat vinden. Vaak vind je de meest gruwelijke verhalen wat een 3D printer al dan niet kan veroorzaken...

Ik print geregeld objecten van 10 tot 20 uur uit en deze laat ik gerust een hele nacht draaien. Zorg dat je printer degelijk gebouwd is en overtuig jezelf er ook van. Zelf heb ik een Prusa i3 MK3S, degelijke frame, bedrading goed weggewerkt in een nylon sleeve en voor de rest geen open elektronica. De brandjes die ik voorbij heb zien komen de afgelopen jaren, waren voornamelijk "hobbybob" 3D printers waar alle elektronica open en bloot aan elkaar gesoldeerd was. Totaal geen maatregels getroffen om isolatie of afscherming toe te passen. Dek blanke metalen delen waar spanning op staat goed af. Zorg dat bedrading goed aangesloten is en bundel bedrading in een nylon sleeve voor extra bescherming.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Plaats reactie