Zonder die tand verbinding ben je de sterkte van dat soort verbindingen kwijt. Ik heb geen idee hoeveel stevigheid je nodig hebt voor een 3d printer, maar hoe meer hoe beter (althans ik lees vaak dat printers slecht resultaat hebben vanwege instabiliteit)3Dwim schreef:@kugelfanger, als je zo'n doos van hout maakt waarom heb je dan een dure cnc machine nodig ?
Alle zijkanten zijn rechthoeken en een gat er uit zagen kan iedere hubo voor je doen.
Nu is de ctc printer ook niet heel stevig, dus dat zal eventueel wel mee vallen. Maar ik zag ook onderdelen staan die ze hoogst waarschijnlijk niet bij de hubbo kunnen zagen.
Er zijn natuurlijk ook gaten die geboord moeten worden (die natuurlijk goed met een boormachine kunnen) maar die moeten volgens mij redelijk nauwkeurig geboord worden (anders lopen de geleiders scheef in het ergste geval). Andere keuze is natuurlijk die onderdelen 3d printen (maarja die heb ik ook niet

Als je nauwkeurig bent moet dat natuurlijk goed lukken. Maar alles uit de losse pols is nooit zo nauwkeurig als een cnc machine.
Misschien maak ik me nu druk om dingen die simpel zijn maar om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik gekozen voor een bouwpakket
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk