Problemen met Anet Prusa i3 A6 zelfbouw printer

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
phtvs
Contacteer:

Re: Problemen met Anet Prusa i3 A6 zelfbouw printer

Bericht door phtvs » 30 mar 2018, 18:14

Foto's plaats ik door de foto te uploaden naar:
https://www.mupload.nl/

Na het uploaden daar krijg je een scherm waar je de code onder deze regel kunt kopieren
IMG code voor forums en berichtenforums:

Die regel ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Code: Selecteer alles

[IMG]https://www.mupload.nl/img/1b1x9t.jpg[/IMG]
Plak die regel in je bericht en je foto is zichtbaar op het forum.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Groetjes,
Theo
Groet,
Theo

JKoole
Contacteer:

Bericht door JKoole » 30 mar 2018, 18:50

Hartelijk dank voor de info Theo eindelijk een reactie waar ik iets aan heb.
Prettige Paasdagen en veel 3D print plezier!!
Groetjes Jaap.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2018, 09:42

@jkoole,

Mooie fotos.
Ik zie echter dat jouw koeling mondstuk de kop koelt en niet het geprinte draad er onder. Komt dat door jouw spuitkop aanpassing ?

Dat draaddoorvoer knoppie hebben we ook alleen gbruik ik het niet zo vaak. Draad blijft er gewoon in zitten. Wat doen jullie na het printen met het draad dan ?
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

JKoole
Contacteer:

Bericht door JKoole » 31 mar 2018, 10:20

3Dwim schreef:@jkoole,

Mooie fotos.
Ik zie echter dat jouw koeling mondstuk de kop koelt en niet het geprinte draad er onder. Komt dat door jouw spuitkop aanpassing ?

Dat draaddoorvoer knoppie hebben we ook alleen gbruik ik het niet zo vaak. Draad blijft er gewoon in zitten. Wat doen jullie na het printen met het draad dan ?
Hallo Wim,
Bedankt voor de reactie!
Koeling is waarschijnlijk een vertekend beeld, maar deze blaast net onder het heating blokje door op de Nozzle
zo is het en was het ook volgens instructie gebouwd en dus standaard i.v.m. brand gevaar heb ik het heating blokje ook
extra geborgd met een moer, blokje zat telkens los en lekte filament, tevens is het volgens mij niet goed als je de draad filament gaat koelen dan komt deze afgekoeld op het model, volgens mij werkt dat niet, of heb ik het mis?
Zie ook zelf geprinte koelers die rondom koelen maar deze kunnen ook vlam vatten zowel PLA als ABS.. gezien hier
op een topic en heel de printer was uitgevikt....!!!
Helaas heeft de printer geen vaste plaats i.v.m. ruimte gebrek en moet ik hem na het printen weer verplaatsen.
Of ik knip het filament enkele centimeters boven de extruder af of druk hem handmatig iets door als de extruder nog
heet is en trek hem dan meteen eruit met ingedrukt knopje.
Knopje is ook handig als je filament wilt wisselen bv als je met twee kleuren wilt printen, of als de rol leeg is.
Gr. Jaap.

Plaats reactie