anet A8

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
bertus
Contacteer:

anet A8

Bericht door bertus » 05 jun 2017, 16:32

Hallo
Ik wacht op levering 3D printer Anet A8
Maar ik moet hem nog zelf in elkaar zetten.
wat kan ik verwachten,
is het moeilijk?
wat moet ik er nog meer bij bestellen,wat je echt nodig hebt voor 3D printen.
filement krijg ik een rol er bij en heb 3 rollen bij besteld,diverse kleuren.
en zijn er tips waar ik rekening mee moet houden???
ik hoor het graag

Rlph
Contacteer:

Re: anet A8

Bericht door Rlph » 11 okt 2017, 10:44

Hallo Bertus

Same story hier. Sta op het punt een Anet A8 te bestellen

Waar moet ik rekening mee houden, ik zou ook graag wat Tips & Tricks horen

Gr Ralph

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bertus
Contacteer:

Bericht door bertus » 11 okt 2017, 11:39

ik heb 2 weken een anet A8 gehad,en toen was het moederboard al stuk,een transistor kapot.
dus Anet verkocht.
En nu heb ik de PrimaCreator P120.
Die bevalt goed.
Maar ik wil er nog een bij ,en dat word de CR-10
Anet a8 vind ik ,en vele andere wel goedkoop,maar is van plastic,ik had dat ik hem ontving als een deel die stuk was(gebroken in verpakking).
Dus ja ik heb verder geen adviezen over de Anet a8

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 11 okt 2017, 19:28

Rlph schreef:Hallo Bertus

Same story hier. Sta op het punt een Anet A8 te bestellen

Waar moet ik rekening mee houden, ik zou ook graag wat Tips & Tricks horen

Gr Ralph

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou er eens even op gaan kijken in YouTube, er zijn erg veel filmpjes met reviews en unboxing en assembling over de Anet A8 mij heeft het altijd erg veel geholpen filmpjes te kijken van dat wat ik wilde kopen of in elkaar wilde zetten.

Groet Ronald.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 13 okt 2017, 19:23

Hee allemaal,

Ondanks dat het idd een goedkope printer is, en de kans groter is dan bij printer die meer dan 10x zoveel kosten, is het alsnog een redelijk goede printer voor het geld.
Dat het plastic is maakt redelijk weinig uit voor de sterkte en stijfheid, maar kan er wel iets minder goed tegen als hij valt enzo;)
Indien je hem niet lokaal hebt gekocht, wees dan voorzichtig met uitpakken, en hopen dat de postbode er geen tennis mee gespeeld heeft (maar gaat heel vaak gewoon goed).

Indien mogelijk is het dus zeker wel iets waard om hem lokaal te kopen, omdat dan de aftersales en garantie beter is. Weeg dit natuurlijk af tegen levertijd en kosten.

Wees bij het in elkaar zetten netjes en secuur, en probeer dingen niet te overhaasten.
Leg alle componenten eerst netjes uit, en zorg dat je de goede tangetjes en sleuteltjes paraat hebt.
Pas op bij de wat kwetsbare onderdelen zoals board, extruder enzo.
Wanneer er tog iets kapot zou zijn/gaan is dit vaak niet zon groot probleem omdat soms in garantie valt, en vaak goedkoop is aan te komen. Maar erachter komen dat het kapot is kan frustraties geven en duurt zo lang, dus voorkomen is beter indien mogelijk.

Volg nauwlettend de beschrijving, en als je beetje logisch nadenkt kom je een heel end!

Wanneer je hem eenmaal in elkaar hebt en gaat testen, vind ikzelf het altijd fijn om na een command te hebben gegeven, of het 1e printje aan te zetten, om mijn hand bij de uitschakelaar te houden. wanneer dan iets niet helemaal gaat zoals gedacht, kan je hem direct uitzetten, en troubleshooten waarom hij bijvoorbeeld te verkeerde kant op ging.

Let vooral bij de aansluiting van sommige stekkertjes (zoals Display en SD kaart) dat je ze niet verkeerd aansluit, en check dit 3 keer voordat je er stroom op zet, dit voorkomt ook gewoon problemen.

Verders heb je enkele kleine dingetjes nodig om je print netjes te maken/ nabehandelen.
Het meest belangrijkste is iets voor je Printbed adhesie: Indien dit glas is, kan je deze gewoon goed schoonmaken met glasex of dergelijks. Of je gebruikt een hechtspray zoals 3DLAC, of blauw schilderstape.
Het hebben van een tangetje/pincet oid is vaak wel fijn om bij het begin losse draadjes weg te halen of dergelijks, zonder dat je vingers verbranden;)
Verders is er niet iets dat je persee nodig hebt om te kunnen printen, en kom je er gaande weg wel achter wat je fijn vind om te hebben als tools.

Mocht je vragen hebben over het kopen of bouwen van de printer, schroom je niet om een berichtje te plaatsen;)

met vriendelijke groeten,
Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 15 okt 2017, 21:31

Ik wou eerst schrijven:
HOOWWww nee he! Een Anet A8? Wat hebben jullie nou gedaan!?
Maar bedacht me dan schrikken jullie misschien te hart dus nee hoor valt best mee! ;)
Ik heb behoorlijk inderdaad wat YouTube filmpjes van o.a. Anet A8 zitten kijken –
En ja er zitten ook wat negatieve dingetjes in die Anet,
MAAR het valt echt heel erg mee hoor!
Een vriend heb ik aangeraden om er eentje te kopen en dat heeft hij ook gedaan,
Via Ebay maar dan in Duitsland.
Hij heeft hem zelf in elkaar gezet en de printer werkt prima!
Natuurlijk niet helemaal in een keer als een zonnetje,
maar geloof me HEEL wat makkelijker dan toen ik mijn printer heb gebouwd.
Strakjes lekker bouwen en dan horen we vanzelf wat er………….

Succes en groetjes van hier!
Rob.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 19 okt 2017, 19:38

Ja , ik ben dus degene die 4 maanden geleden met een tip van Rob deze Anet A8 ook bouwde , Het in elkaar zetten viel mij reuze mee er zijn veel internet filmpjes maar de bouw beschrijving op de SDkaart voldoet ook , schroefjes moertjes en ringetjes ruim in overvloed (handig als je iets op de grond laat vallen ...) , let wel op de harde kunststof , dit kan snel breken als je bijvoorbeeld de schroefjes te hard aandraait , is mij met 1 plaatje gebeurt , daar brak een hoekje af , maar gelukkig op een plek waar het geen kwaad kon , de meeste probleempjes had ik met de software , dat dacht ik wel even op windows 7 te laten draaien , hiermee had ik verbindingproblemen met de printer en hierdoor was het noodzakelijk om windows 10 te installeren , verbindingsproblemen opgelost en moet wel opmerken dat ik het liefst print via de SD kaart , verder is mijn printer niet gemodificeerd , dus om de werkstukken op zijn plaats te houden gebruik ik schilders tape i.c.m. haarlak , tot nu toe alleen met PLA gewerkt en al vele werkstukjes gemaakt waarvan tot nu toe 90 % goed gelukt is , instellingen in Cura zijn wel erg belangrijk , persoonlijk ben ik erg tevreden met de Anet A8 , maar eerlijk is eerlijk ik heb nooit een duurdere printer gehad en daar ook geen behoefte aan , de doelen waar ik hem voor gebruik, daarmee voldoet hij aan de verwachtingen.

Plaats reactie