Informatie gezocht.

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
marcoh
Contacteer:

Informatie gezocht.

Bericht door marcoh » 29 nov 2016, 19:33

Goedenavond,

Alles eerst de vraag of ik dit topic op de juiste plek heb neer gezet?

Ik heb voor ongeveer 3 maanden terug een 3D printer aan geschaft van Dremel voor het maken van onderdelen/modellen.
Nu kreeg ik als aanrader het teken programme te downloaden wat ze bij Dremel op de website aanraden, dit betreft de autodesk 123D Design. Maar nu ik steeds meer ga tekenen en steeds het zelfde probleem heb begin ik mezelf toch vraag tekens te stellen. Als ik een tekening maak en tijdens het tekenen even ga eten of iets dergelijks waarbij mijn pc even in de slaapmodus gaat en vervolgens de draad weer op pak. Dan wilt het wel eens zo zijn dat als ik de tekening klaar heb en deze open in het print programma dat hij het getekende gedeelte wilt open wat ik voor de pauze heb getekend en wat daarna getekend is niet...

Nu is dus mijn vraag of jullie enig idee hadden wat hier de oplossing voor is? Zelf heb ik de tekeningen tussen tijds opgeslagen.

Ik hoor graag van jullie hoe verder!

Mvg,
Marco

Patrisio
Contacteer:

Re: Informatie gezocht.

Bericht door Patrisio » 01 dec 2016, 15:53

Hallo,

Ik werk zelf ook met 123d van autodesk. heb je de laatste versie geïnstalleerd?
Ik klap wel eens mijn laptop dicht na tussen tijds opslaan van een model. Maar als ik hem weer open klap is het gewoon alsof hij nooit uit geweest is. Doe je ook nog de stap binnen autodesk exporteren naar 3d en dan slt file maken?

marcoh
Contacteer:

Bericht door marcoh » 11 dec 2016, 10:16

Hallo,

Ik heb de laatste versie gedownload inderdaad. Wat jij beschrijft doet het model bij mij ook, alleen als ik er dan een STL bestand van maak en deze open in de software van de printer opent hij de helft maar. Heel raar en vervelend als je weet dat je ongeveer 8 uur teken werk heb gemaakt en het vervolgens niet doet..

Nu heb ik het model geheel geselecteerd en gecopieërd en dan opent hij het model zoals het moet zijn alleen als ik hem dan op sla doet hij weer het zelfde!

Mvg,
Marco Hagenbeuk

Patrisio
Contacteer:

Bericht door Patrisio » 11 dec 2016, 20:36

Hallo,

Het model valt binnen de bouw afmetingen van de printer?

TieBie
Contacteer:

Bericht door TieBie » 12 dec 2016, 14:19

Ik heb 123D Design net even bekeken, maar het lijkt mij op het eerste gezicht een vereenvoudigde versie van Fusion 360. Die is ook gratis voor persoonlijk gebruik en veel uitgebreider?

Ik ken het probleem in ieder geval niet in Fusion 360.

marcoh
Contacteer:

Bericht door marcoh » 22 jan 2017, 16:21

Goeden middag,

Inmiddels na veel research op het web heb ik de oplossing gevonden om de bestanden samen te voegen en te printen. Helaas heb ik voor een nieuw project enkel getekende modellen nodig uit het bestand. Nu kan ik deze alleen niet meer bewerken. Iemand enig idee hoe ik het bestand kan veranderen waardoor ik de tekening aan kan passen?

Met vriendelijke groet,
Marco Hagenbeuk

O ja, Fusion 360 heb ik bekeken maar kwam er niet heel makkelijk uit kwa ontwerpen..

Plaats reactie