Melzi board.

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
Patrisio
Contacteer:

Melzi board.

Bericht door Patrisio » 11 jan 2016, 21:49

Hallo,

Zoals misschien al gelezen in mijn voorstel topic is mijn 3d printer tijdens een print er mee gestopt en blijft het besturingsbord in de opstartmodus hangen. Echter als ik hem aan de praat krijg worden de G codes niet juist uitgevoerd.
Ik ben dus van mening dat het melzi board is overleden. Ik heb contact gezocht met de webshop en die vervolgens weer met de leverancier. Echter geeft de laatste niet thuis. Nu willen ze van uit de webshop tegemoet komen en mij een nieuw board opsturen. Echter na wat zoek werk zie ik dat het bod wat er bij mij zit niet meer leverbaar is. Zijn er zaken waar ik op letten moet? ze hebben mij gevraagd of ik een leverancier kon aangeven en welk board het dan zou moeten worden.

hoor graag alle info is zeer welkom.

Patrisio
Contacteer:

Re: Melzi board.

Bericht door Patrisio » 11 jan 2016, 23:02

Zelf uiteraard ook even aan het zoeken geweest.
Kwam deze tegen. kan ik op de Z motor uitgang 2 motoren aansluiten? Dit is bij mijn defecte board met twee apparte aansluitingen uitgevoerd.

http://www.mijn-artikel.nl/Webwinkel-Pr ... inter.html

Patrisio
Contacteer:

Bericht door Patrisio » 17 jan 2016, 18:39

Na wat zoek werk en wat draaien en doen. Heb ik een tweetal boards besteld. dit omdat ik in eerste instantie er van uit was gegaan na zoek werk dat huidig board niet meer leverbaar zou zijn. Dit blijkt nu wel het geval dus er komen nu twee boards mijn kant op. een van de boards wordt vergoed door de webshop waar ik de printer gekocht heb. Ik moet zeggen dat ze er alles aan doen om tot een oplossing te komen. niets meer dan lof voor hun klanten service!

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 30 jan 2016, 11:02

Dat klinkt al stukken beter! En zo hoort het ook trouwens.

Nu was je vraag wel erg specifiek en betreft een onderdeel van een bepaalde printer. Blijkbaar weinig forumleden met ervaring op dit gebied. Het zou ondanks dat voor later wel nuttig kunnen zijn als je nog even laat weten welk board werkte en of het je is gelukt.

Patrisio
Contacteer:

Bericht door Patrisio » 30 jan 2016, 17:07

Hallo,

Het eerste board is binnen. Ik werdt op het board gewezen door iemand in het Engelstalige deel van het reprap forum.
Hij had zijn board kortgesloten en daar een nieuwe besteld. Ik heb de bestelling gedaan op 17-01-2016 en ik kon hem vandaag ophalen bij een post nl service punt.

http://www.aliexpress.com/snapshot/7257510310.html? Ik heb bij de comment gevraagd of ze de firmware van de printer die ik had er op konden zetten. Dit hebben ze ook netjes voor me gedaan sterker nog op het vorige board was het versie 1.5 en ik heb er nu versie 1.6 op staan. Nette en goede service dus van de Chinese verkoper. 8-)

Ik had al eerder een andere besteld echter deze is nog niet binnen. Ik ga hem nu weer opbouwen heb nu alleen de power draden aangesloten en tot op heden gaat het goed. Ik ben dus weer een blije bezitter. Als de boel dadelijk weer lekker loopt even mijn gegevens naar de webshop mailen en dan vergoeden conform hun eigen afspraak in elk geval één board.

Patrisio
Contacteer:

Bericht door Patrisio » 13 dec 2016, 14:31

Even een nabrander. Heb de printer nu bijna een jaar. En hij print nog als van ouds. Garantie is netjes opgelost allemaal. Ben zelfs van plan om een tweede printer aan te gaan schaffen. echter twijvel ik nog tussen groter of een voor het wat fijnere werk.

Plaats reactie