tweede Prusa i3 aan het maken.

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Re: tweede Prusa i3 aan het maken.

Bericht door Jean-Paul » 19 jan 2016, 20:41

Ja joh! Hartstikke leuk. Vooral veel foto's en er zitten stiekem veel goede tips tussen. Rustig? Ja dat wel maar het wordt zeker wel gelezen! Wacht maar af, mensen zullen hier vast wat aan hebben en je verhaal ook via Google vinden. Je hebt gelijk, het is ideaal om kennis op een forum te delen. Je geeft het goede voorbeeld en het zou top zijn als we meer verslagen van meer leden te zien krijgen. Ik heb er vertrouwen in dat we daar langzaam maar zeker naartoe groeien. Kwestie van tijd.

Zou leuk zijn als je feedback krijgt op je verslag inderdaad!

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 20 jan 2016, 17:13

Hallo Jean weer,
Feedback alleen zoals jij nu al doet is aanmoedigend, bedankt dus bij deze!
MAAR!!! beste Jean en ook alle lieve lezer(s)tjes ik ga jullie heel eventjes verlaten,
ik ga even kijken of mijn skipiste er nog is!(mijn speel bergje)
ik ben geen knaller maar durf te zeggen kan skiën en vind dat ook HEEL erg leuk.
mooie omgeving en omdat WIJ heel erg hard werken *durf ik te zeggen* verdienen wij dit ook eventjes.
en DUSSSSSSsssss ben ik nu nog niet maar later heel eventjes buiten beeld. (niet huilen, kom trug!) :)
misschien plaats ik voor het weg gaan nog een fototje (ff kijken of ik er tijd voor krijg) denk het wel.
en het fotootje:
http://myalbum.com/photo/tOSIxn1Roybn/1k0.jpg
tot zo ver weer heel eventjes!
VrGr Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 29 jan 2016, 13:01

Ahoi mensen,
Nog ff en dan weer naar huis.
Heb ff lekker aan het skiën geweest en ook genoten van de prachtige uitzichten.
Tis ZO mooi hier!
Iedereen de vriendelijke groetjes en tot......lezens?....schrijvens?
Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 29 jan 2016, 19:03

Geniet er lekker van! Veel plezier! :D

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 02 feb 2016, 18:30

Hallo Jean-Paul en ook die andere lezers natuurlijk!
ben weer heel en wel thuis maar moet wel weer eventjes op gang kommen,
het luie vet....
en ook moeten de ski spulletjes weer in de kas de banden van de auto weer verwisseld voor de gewone enz enz...
maar strakjes ga ik toch echt weer even kijken of ik weer op gang kan kommen met de tweede printer,
heb al wel weer eventjes op de zaak wat moeren M10 gepikt ;-) (had er wat te weinig)
dus ja we kommen er aan!

VrGr Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 10 feb 2016, 20:00

hoe ik het voor elkaar krijg???
:|
ben ziek, het heerst schijnt.

VrGr Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 22 feb 2016, 16:39

het is echt ongelofelijk, ik was ziek ben weer aan mijn werk gegaan maar in het wekend weer ziek!!!
nu toch weer aan het werk maar voel mij flink.........(het mooie word waardeloos!)
denk zal toch nog even hier tikken en vertellen hoe de zaken er hier voor staan...
(nou staan dus niet en voel me behoorlijk belabbert) voel me momenteel driehonderd en vijf!!! :(

iedereen de vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 09 mar 2016, 18:53

Hoi Rob!

Voel je je al beter na je wintersportdip? Voor beterschap ben ik te laat mag ik hopen? ;)

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 12 mar 2016, 23:04

Hallo Jean Paul,

tis echt ongelofelijk ik ben flink ziek geweest en voel mij zelfs nu nog niet 100%
als dit griep is dan is het echt een gemene soort!
ik ben wel al lang weer aan het werk maar voel mij nog steeds niet 100% zoals ik eerder al schreef.
er zat, en nog steeds niet echt veel pit meer in dit jongetje.
nog steeds benauwd en blijf maar hoesten en laat ik het maar niet hebben over mijn loopneus.
het is nu vier(4) weken dat ik er mee onderweg ben ik ben er echt helemaal zat van.
maar goed, ik kan wel blijven klagen maar het verandert niets.
en dus ga ik weer proberen op te pakken waar ik mee bezig was en ga proberen positief er tegen aan te gaan.
ik heb een heatbed besteld en heb toch op mijn werk wat aluminium plaat gescoord om dat bed aan vast te maken,
ik ga nog een nieuw framepje te maken.
niet zoals ik eerder al heb laten zien maar een meer een plaat met wat minder gaten (dunner ook!)
kwil ff kijken of ik het niet beter/mooier kan maken/krijgen want vond het nog niet mooi genoeg.
en beetje meer zoals dit:
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_252332_3.jpg
ja je ziet het, gewoon zonder gaatjes er in maar wel dunner(4MM) als wat ik destijds gekocht heb(6MM)
en wie weet doe ik er toch nog gaten in maken ik zie wel.

ook mijn eerste printer licht een beetje uit elkaar en die wil ik ook weer terug op gang hebben,
maar dan wel lichter zodat deze wat mobieler word.

genoeg om te doen dus.
Paul en andere lezers de vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 27 mar 2016, 16:09

Hallo beste mensen,

ik wil weer proberen op opgang te gaan kommen en weer met de printer aan de gang te gaan.
ik heb in die tussentijd ook nog wat speelgoed gekocht voor de printer:
http://myalbum.com/photo/aMscb38TsYqA/1k0.jpg
(kon het niet laten, zeg toch sorry!) dus daar kan het niet aan liggen.
ik had hiervoor natuurlijk dit H.B. frame gemaakt:
http://myalbum.com/photo/tOSIxn1Roybn/1k0.jpg
maar dat beviel mij nog niet goed genoeg en dat kwam omdat ik dacht/vond dat ie te zwaar(te dik 10MM) zou zijn,
dus heb nu van dunner materiaal deze gemaakt:
http://myalbum.com/photo/3NAW3ch16UHR/1k0.jpg
gewoon een massieve plaat maar deze is wel dunner(3MM) waardoor(denk ik) nog wel lichter.
(zit nog te twijfelen om daar toch nog wat ronde gaten in te boren met een gatenzaag.........)
wel te bedenken dat deze weer lagerblokjes heeft die het weer wat zwaarder maken ook.
deze aluminium plaat is van een wat hardere soort waardoor toch ook nog wat stijver.
je ziet ook gelijk het heated bed (H.B. wat ik trouwens nog niet getest hebt!)
zal er strakjes ff wat prik(12V) op zetten en kijken met de meter, misschien kan ik de temperatuur ook meten wie weet.
en ook moet ik even mijn sleutel vijlen set opgraven en als ik ze dan vind (wat je op de foto niet kan zien)
moet ik twee gaatjes van de langslagers/dwarslagers een beetje om vijlen (gaatje zit net ff te veel aan de verkeerde kant)
ik heb de gaatjes te pas geboord en als een gaatje dan NET FF te veel naar.....zit dan -
gaan dadelijk de asjes er niet mooi genoeg door nou dan kun je de rest wel raden ook.

tot zo ver weer heel eventjes,
ik heb nog wat meer speelgoed gekocht maar dat komt denk nog wel.
beste mensen de vriendelijk paas groetjes voor heel ff weer.
Rob.

Plaats reactie