nog een waarschuwing voor de zelfbouwers

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
3drob
Contacteer:

nog een waarschuwing voor de zelfbouwers

Bericht door 3drob » 05 sep 2015, 09:02

geschakelde voedingen, PAS OP!!!! 110VOLT!!!
Omdat we (ook ik) maar mensjes zijn die altijd wel foutjes blijven maken.
eigenlijk met open ogen trapte ik er toch ook weer in.
nu had ik mijn printer gebouwd met goeie bedrading maar toch ging het fout! (en eerlijk gezegd vermoede ik het al)
de voeding van de printer is een geschakelde voeding,
iedereen gebruikt deze omdat dit de oplossing is om gemakkelijk aan flink wat vermogen te komen.
of dit nu een oude PC voeding is of de nieuw gekochte plat geslagen uitvoering dat maakt niets uit.
(ze zijn geschakeld)
ik gebruikte deze voeding ook en stuurde de software in via USB kabeltje met mijn PC er zullen meer mensen zijn die dit doen.
maar bij mij ging dit fout en dit kwam voornamelijk doordat ik GEEN geaarde stopcontact gebruikte.
alles ging goed totdat ik een stekker(omdat dit even beter uit kwam) de stekker van de geschakelde voeding half omgedraaid in het stopcontact stak.
ondanks de zekering blies ik mijn Arduino toch op!
.
en ik iedereen maar waarschuwen voor TE dunne draadjes:
http://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=1663
.
jullie moeten het zelf maar eens controleren,
bij mij stond er 110 Volt tussen het kabeltje die VAN de PC kwam en WAAR het kabeltje IN moet.
meet het even het kan nooit geen kwaad toch? (dus meten aan het omhulsel van de USB stekker en stekkerbus)
en wil je op veilig dan sluit je een laptop, ZONDER 220~ maar werkend op ACCU aan.
(dan ook wel opletten dat je niet een kabelverbinding met internet hebt!)
nu gaat dat tegenwoordig normaal via WIFI maar je weet maar nooit.

lieve mensen tot zo ver weer even.
allemaal HEEL VEEL succes met..... en de vriendelijke groetjes.
Rob

Plaats reactie