LEGObot 3D Printer

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
MLF
Contacteer:

LEGObot 3D Printer

Bericht door MLF » 26 aug 2013, 21:02

Ik overweeg om een LEGObot te maken, maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Welke software kan ik het best gebruiken? Ook ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de kwaliteit van de prints die je ermee kunt maken. Is de resolutie hetzelfde als bij een gewone 3D printer en kan ik deze op dezelfde manier gebruiken als bijvoorbeeld een Ultimaker of zitten er nog haken en ogen aan, die ik over het hoofd zie?
Ik heb al diverse sites bekeken die me op weg helpen met het bouwen en ook wel een aantal opties mbt de software, maar het liefst hoor ik het van iemand die hier ervaring mee heeft.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: LEGObot 3D Printer

Bericht door Admin » 26 aug 2013, 21:24

Leuk, ik heb hier een artikel over geschreven voor 3dprintniews.nl. :)

Deze printer is vrij grof en maakt gebruik van lijmpatronen in plaats van filament. Het is eerder een leuk experiment om inzicht te krijgen in de constructue dan dat je er later echt mee kan printen. De kwaliteit laat te wensen over zeg maar.

Ik heb er zelf geen ervaring mee trouwens...

De bouwinstructies kan je hier vinden.

Als je er mee aan de slag gaat, houd ons op de hoogte van de vorderingen. Dat zou leuk zijn!

MLF
Contacteer:

Re: LEGObot 3D Printer

Bericht door MLF » 27 aug 2013, 21:17

Bedankt voor de extra info.

Als de kwaliteit van de prints minder is, kan ik misschien beter even doorsparen voor een "echte" 3d printer, want uiteindelijk wil ik er ook mee kunnen printen. Verder lijkt me het zelf in elkaar zetten overigens wel een uitdaging.

Ik zal laten weten wat ik uiteindelijk ga doen. In ieder geval bedankt.

Plaats reactie