Delta 2.0

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Rob52
Contacteer:

Re: Delta 2.0

Bericht door Rob52 » 29 mei 2019, 11:23

Intussen de Delta uitgebreid met driehoekversteviging op 10 punten. De onderkant voorzijde is daarbij vrijgelaten om e.e.a. werkbaar te houden. De hoekstukken waren een eerdere aanpassing, die heb ik laten zitten omdat het er een stuk "aangekleder" mee uitziet en alle beetjes ter versteviging helpen mee. En de onderste zijn tevens een afdekking van de open gaten boven de motoren.

Afbeelding

Uit een testprint blijkt echter geen verschil in de wanden met rechte vlakken. Wel schudt de printer nu een stuk minder, maar kennelijk had dat dus minder invloed dan ik vermoedde. Dus doordenkende leek het mij erop dat de infill lijkt door te komen op de buitenwand. Ter informatie, dit werd allemaal geprint met 50 mm/sec.

Dus uiteindelijk 3 prints gemaakt waarvan
- de eerste met 2 wanden van 0,4 mm en 20% infill,
- de tweede met 3 wanden van 0,4 mm en 20% infill. 3 wanden omdat ik vermoedde dat de infill dan minder zou weerkaatsen.
- de derde met 3 wanden van 0,4 mm en 0% infill om de invloed van de infill uit te schakelen.

Resultaat is hieronder te zien. De belichting is de meest ongunstige want in de praktijk ziet er beter uit dan zo op de foto. Voor de duidelijkheid; de prints zijn op de foto 90 graden gedraaid.

Afbeelding

Hieruit blijkt dat de infill duidelijk van invloed is omdat bij de 3 wanden de oneffenheid minder wordt, ook al is dat wat minder duidelijk op de foto te zien, en bij 0% infill zo goed als verdwijnt. Bij 0% infill is de wand nagenoeg glad al is die met de Anet nog gladder. Ik vermoed dat de overgebleven "rimpel" een typisch verschijnsel van de delta is omdat hier de rechte lijn berekend wordt en de verplaatsing niet langs een fysieke rechte as plaatsvindt. Mogelijk dat dit nog verbetert bij het gebruik van een 32 bits board in combinatie met kleinere micro steps.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 jul 2019, 20:32

En toen bleef het erg stil. Enthousiast begin, maar nu nog het vervolg?
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 14 jul 2019, 21:17

Ik wacht het af .
Het is niet mijn ding jou printer , maar ik blijft het volgen .
Misschien leer ik er weer iets van .

Gr Wim
Geheel omgebouwde Anet A6 met Tatara frame en quadcopters

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 16 jul 2019, 14:27

Rob52 schreef:
14 jul 2019, 20:32
En toen bleef het erg stil. Enthousiast begin, maar nu nog het vervolg?
Weer één van de zoveel dood gebloede builds
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 16 jul 2019, 16:50

Jij zegt het, ik dacht het 8-)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

StefB
Contacteer:

Bericht door StefB » 22 jul 2019, 20:42

Hallo Heren printers,

Even heel druk met grote klus. Uiteindelijk moet ik het zelf verdienen, dus dat gaat altijd voor. Tussendoor wel zo af en toe bezig met tekenen.

ook het anet a6 printertje staat regelmatig te draaien. Afgelopen tijd een grote mal geprint om rubber ophangpunten te gieten. Geen enkele klacht over deze printer.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 04 aug 2019, 14:52

Rob52 schreef:
26 mei 2019, 23:45
3D Wens Shop schreef:
26 mei 2019, 22:55
Zelf heb ik 2 Mass Portals XD20 en één XD30 gehad en dat zijn ontzettend fijne professionele printers.
Dat zijn wel printers in een prijsklasse (ca. 4800~7800 euro incl. BTW) die voor de gemiddelde hobbyist niet zijn weggelegd. Dan mag je ook wel kwaliteit verwachten voor die prijs.
Ben ik het ook mee eens. Ik heb niets tegen printshops en mensen die hoogwaardige printers kopen en
gebruiken hoor absoluut niet. Voor mij zit m de hobby echter meer in het monteren en opkalevateren van goedkope
Chinese printers en kijken wat er uit te halen valt Alles mag ook best lang duren, zit ik niet mee.

Voor de hobby zit ik er zelf aan te denken er een delta naast te zetten gewoon voor de fun. Of ik bouw een
printer "from scratch"
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 aug 2019, 16:07

Caved schreef:
04 aug 2019, 14:52
Voor de hobby zit ik er zelf aan te denken er een delta naast te zetten gewoon voor de fun.
Dat heb ik dus ook gedaan en dat is best leuk voor de afwisseling. (En om er weer wat anders bij te leren.)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie