Probleem met firmware CTC i3 B Pro

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Robbel2005
Contacteer:

Re: Probleem met firmware CTC i3 B Pro

Bericht door Robbel2005 » 25 sep 2018, 10:54

Ahjwinth schreef:
23 sep 2018, 14:31
Ik heb hetzelfde. Ik ben een beginer en wilde Marvin op de Anet A6 laden.
Het bordje is van Anet met versie 1.5 gemarkeerd. Als ik via Arduino IDE de bootloader probeer te (via USB) laden geeft Arduino een error. Het lijkt er op dat deze mogelijkheid is geblokeerd. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.
Heb je al mijn handleiding hiervoor bekeken? Bij mij werkte het zo van de 1ste keer, later zelfs met succes optiboot bootloader geflasht. Op de yandex link vindt je de uitleg ervan met alle programma's en configuratiefiles die ik zelf gebruikt heb.

viewtopic.php?f=22&t=2672

Of onmiddelijk naar yandex storage waar alle documenten met foto's inclusief en programma's bij mekaar gezet zijn.

https://yadi.sk/d/N1vy6RXlz5GfXg
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9 met autolevel/inductive probe
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

gjvo
Contacteer:

Bericht door gjvo » 25 sep 2018, 14:28

Alex, inderdaad.
Ik heb bij de ACK gevlogen tot het verboden werd om met mijn F5B kisten te vliegen.
Daarna heb ik eigenlijk alleen maar wedstrijden nationaal en internationaal gevlogen.
En nu vlieg ik helemaal niet meer, concentratieproblemen door mijn leverziekte.
Dus ik ben weer terug bij mijn eerste hobby, electronica, hoewel dat F5B vliegen ook veel electronica was.
En voor de wedstrijden had ik alles gebouwd, alle hardware, software en Gerben heeft nog mijn voor de japanners gebouwde scoreboard gezien afgelopen WK in Japan.
Aleen is CNC wat anders, ik zit nog steeds te worstelen met Rhino, dat snap ik om de een of andere reden niet, ik zal wel verkeerd denken.

Ik weet niet of 123-3D originele Anet's verkoopt.
Mijne werd ook verkocht als Anet (op Ebay) maar blijkt dus een CTC te zijn.
Die van mij heeft 89 euro gekost dus dan is het de moeite waard om hem te upgraden met een Ramps bordje en echte spindels (geen M8 schroefdraad).
Er zou op het bordje Anet V1.0 moeten staan, dan is ie echt maar volgens mij staat de EEprom dan ook al open zodat je instellingen via het menu op kan slaan.

GJ

Ahjwinth
Contacteer:

Bericht door Ahjwinth » 02 okt 2018, 07:26

Hoi GJ,

Leuk om je zo weer tegen te komen. Bij F5B is concentratie zeker wel noodzakelijk. Na een aantal kisten te hebben gecrasht ben ik er maar mee gestopt. Ik vind het vliegen en techniek leuk maar mijn portemonnee wat minder. Ik houd het nu bij RC zeilen, ik houd mijn bootje langer heel dan het vliegtuig.

Ik ben van het weekend toch nog even verder gegaan met de Marlin firmware nadat je had gezegd dat het jou zonder USBASP interface was gelukt. En idd naar nog even wat puzzelen is het zonder de bootloader te veranderen gelukt om Marlin te laden. En idd het werkt beter en meer mogelijkheden om instellingen te wijzigen. Bedankt voor de tip de aanhouder wint!. Nu verder met nog een aantal modificatie’s op de A6 en dan onderdelen uitprinten voor mijn zeilboot. Dit was mijn orgineel idee namelijk. Er waren een aantal kunstroof onderdelen kapot en ipv 100 euro aan onderdelen uit te geven leek een 3 printer een beter investering en ook nog leerzaam. Nog geen moment spijt van de investering.
Anet A6, 2 Mosfets en een aantal andere modificaties, orgineel Hotend. Hypercube Evolution in aanbouw

Plaats reactie