Anet A8 upgrades etc.

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
wim62
Moderator
Contacteer:

Re: Anet A8 upgrades etc.

Bericht door wim62 » 11 jan 2020, 22:58

3Dwim schreef:
11 jan 2020, 20:52
Een kast is prima, de kast als frame gebruiken nog beter en dan komt je op de "optimale" versie een doos constructie. maard an niet met 1 schroef in een alu profiel maar een fatsoenlijke dierkoek.
Een houten doos van multiplex, zoiets dus

(getekend in SU Pro in 5min.)
hoi Wim wat bedoel je met maard an ?
Dit staat niet in mijn woordenboek (Google)
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame en quadcopters.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 11 jan 2020, 23:29

wim62 schreef:
11 jan 2020, 20:25
Heren het gaat hier over een AnetA8 en niet over een prusa .
Wel even bij de les blijven A.U.B.
Oh laat ik nu al die tijd gedacht hebben dat de Anet A8 van het merk Prusa is.
Mijn Anet A6 is wel van Prusa

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 12 jan 2020, 10:31

De Anet A6 is een KOPIE van de Prusa I3. Iedere fabrikant die niet zelf Josef Prusa (Josef Průša) is maakt dus een kopie. Het is dus een Anet volgens Prusa en meer niet. Aangezien het open source is mag iedereen het namaken. Maar daarmee blijft alleen de 3D printer van Josef Prusa een echte Prusa. Zit ook wel een aardig verschil in prijs in.

Uit Wikipedia:
The Prusa i3 is an open-source fused deposition modeling 3D printer, manufactured by Czech company Prusa Research. Part of the RepRap project, it is the most used desktop 3D printer for parts ordered through the 3D Hubs fee-for-service business,[1][2] and in 2016 it was the most used 3D printer in the world. The Prusa i3 was designed by Josef Průša in 2012 with the Prusa i3 MK2 being released in 2016 and the MK2S being released in 2017. The Prusa i3 MK3 was released in September 2017 with significant improvements over the prior models. A subsequent model with additional refinements to the extruder body and filament sensor was released in February 2019 as the Prusa i3 MK3S. The Prusa i3's comparable low cost and ease of construction and modification has made it popular in education and with hobbyists and professionals. Due to the printer being open source there have been many variants produced by companies and individuals worldwide, and like many other RepRap printers the Prusa i3 is capable of printing some of its own parts.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 12 jan 2020, 15:05

Oké zo heb ik weer wat geleerd. Overal heen worden de printers als Prusa Anet xx verkocht.
Dat schept verwachtingen als je denkt een echte Prusa te hebben aangeschaft.
En inderdaad, als je op zijn eigen website kijkt kom je het model wat ik heb staan helemaal niet tegen.
Mijn A6 printer is dus pure nep en daarom zo goedkoop. Want heb er via Aliexpress ook maar € 82 voor betaald
Maar ondanks dat is het wel een leuke printer om mee te beginnen

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 12 jan 2020, 15:28

PrintEngineer schreef:
12 jan 2020, 15:05
Oké zo heb ik weer wat geleerd. Overal heen worden de printers als Prusa Anet xx verkocht.
En inderdaad, als je op zijn eigen website kijkt kom je het model wat ik heb staan helemaal niet tegen.
Mijn A6 printer is dus pure nep en daarom zo goedkoop. Want heb er via Aliexpress ook maar € 82 voor betaald
Wat dacht jij , dat je bij aliexpress een prusa kon kopen voor €82.00
De goedkoopste Prusa begint bij €779.00 ,
Zou mooi zijn dat ali een korting geeft van bijna €700.00 .
Dat gaat niet lukken .
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame en quadcopters.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 12 jan 2020, 16:02

wim62 schreef:
12 jan 2020, 15:28
PrintEngineer schreef:
12 jan 2020, 15:05
Wat dacht jij , dat je bij aliexpress een prusa kon kopen voor €82.00
De goedkoopste Prusa begint bij €779.00 ,
Zou mooi zijn dat ali een korting geeft van bijna €700.00 .
Dat gaat niet lukken .
Ah het niet erg om te ontdekken dat Prusa juist het summum van de 3D markt is.
Ik stoei nu gewoon even met mijn goedkope Chinese kloon die het voor € 82 best aardig doet.
En of ik ooit een echte Prusa wil kopen hangt sterk af van hoe goed ik de techniek onder controle krijg.
Afgelopen november heb ik na 25 jaar mijn hele auto hobby opgeruimd en vond dat er iets compleet anders voor in de plaats moest komen.
Dat werd dus een 3D printer. Feitelijk ben ik nog aan het ontdekken of ik deze hobby voor lange tijd leuk ga vinden.

Plaats reactie